با حضور وزیر صمت؛

کارخانه تولید مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی شد

وزیر صمت در سفر خود به استان کرمان و شهرستان رفسنجان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، کارخانه تولید مواد شیمیایی را کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش فرینا، با حضور علی‌رضا رزم‌حسینی وزیر صمت، علی زینی‌وند استاندار کرمان، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام‌جمعه رفسنجان، مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس، احمد انارکی محمدی رییس هیئت‌مدیره شرکت مس و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، 7 طرح توسعه‌ای در حوزه تولید و مسئولیت و خدمات اجتماعی در شهرستان رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه افتتاح و کلنگ زنی شد.

وزیر صمت در ابتدای سفر خود به استان کرمان و شهرستان رفسنجان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی، کارخانه تولید مواد شیمیایی را که با سرمایه‌گذاری مجتمع مس سرچشمه و با سرمایه‌گذاری ریالی 2994 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی 158 نفر احداث خواهد شد، کلنگ‌زنی کرد. محصول نهایی این کارخانه 20 هزار تن مواد شیمیایی و 5 هزار تن سولفید کربن در سال است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌ده‌ شهید ستاری که توسط مجتمع مس سرچشمه راه‌اندازی شده است از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در شهرستان رفسنجان بود. این مرکز بر پایه مصوبات سفر دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور محترم به استان کرمان احداث شد تا ازاین‌پس این مرکز به‌عنوان هاب در سه حوزه صنعت مس، پسته و بحران آب، آماده حمایت برای تبدیل ایده صاحب‌نظران و ایده پردازان به محصول باشد.
براساس این گزارش، افتتاح مرکز بحران 50 تختخوابی شهدای صنعت مس سرچشمه در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به متراژ 1100 مترمربع، دارای سیستم فشار منفی، مجهز به فیلتر هپا و سه اتاق ایزوله از دیگر برنامه‌های بعدی مهندس رزم‌حسینی بود که در جریان این سفر انجام شد. همچنین مرکز تصفیه‌خانه آب آشامیدنی رفسنجان از دیگر برنامه‌های وزیر صمت بود که در جریان این سفر کلنگ زنی شد. این تصفیه‌خانه 30 میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط مجتمع مس سرچشمه در آن انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، در پایان این سفر وزیر صمت با حضور در مجتمع مس سرچشمه، پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه، پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه را کلنگ‌زنی کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو