به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس کنوانسیون رامسر؛

فعالان حفاظت از تالاب ها منطقه آزاد انزلی تقدیر شدند

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس کنوانسیون رامسر، و همزمان با هفته تالاب ها،معاونت فرهنگی، اجتماعی،گردشگری و مدیریت محیط زیست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد انزلی با انتخاب از فعالان زیست محیطی تالاب ها، در سطح استان،از تلاش های فعالین این حوزه تجلیل به عمل می آورند.

به گزارش فرینا، براین اساس پژوهشگران و محققین،فعالان محیط زیست،دانش آموزان و جوامع محلی در سطح استان گیلان می‏توانند با تکمیل و ارسال فرم و مستندات مربوطه حداکثر تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در این رویداد شرکت نمایند تا در زمان داوری و اعلام نتایج که در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری خواهد بود به ۵ نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

علاقمندان می توانند فرم پرسشنامه مشارکت و حضور در جشنواره را از شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ جشنواره دریافت نموده و پس از تکمیل آن به آدرس اینستاگرام و شبکه های اجتماعی این همایش TALAAB_MA و ۰۹۱۰۲۶۱۸۶۵۳ ارسال نمایند.

گفتنی است همایش مزبور همزمان با "جشنواره فرهنگی هنری همسایه من تالاب" که مشتمل بر حوزه های عکاسی، نقاشی، قصه گویی و دلنوشته می باشد برگزار می شود،جشنواره ای که در راستای گرامیداشت روز جهانی تالاب و با هدف آموزش و آگاهی بخشی عمومی نسبت به اهمیت حفاظت از تالاب ها، به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های بی بدیل اکوسیستم کره زمین برپا می گردد.

سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور،اجرای طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری را براساس رعایت شاخص های زیست محیطی در دستور کار قرار داده و در همین راستا علاوه بر اعمال الزامات و پیوست های زیست محیطی در پروژه های زیرساختی خود و بخش خصوصی، با حمایت از فعالیت های زیست محیطی از قبیل همایش تالاب دوخان،بهره گیری از تجارب فعالین زیست محیطی استان و کشور، و برگزاری همایش تجلیل از فعالین حوزه تالاب، تحقق توسعه پایدار و انسان محور را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

کنوانسیون رامسر (THE RAMSAR CONVENTION ON WETLANDS) پیمانی بین‌المللی درباره حفاظت از تالاب‌های جهان است که به میزبانی ایران در در سال ۱۹۷۱ در شهر رامسر تهیه و به امضای نمایندگان ۱۸ کشور شرکت کننده رسید. کنوانسیون رامسر مشتمل بر یک مقدمه و ۱۲ ماده است. در این کنوانسیون فهرستی از تالاب‌های مهم جهان نیز تهیه شده است.طرف‌های معاهده در این کنوانسیون موظفند که تالاب‌های حائز اهمیت سرزمین خود را تعیین، نقشه‌های اصلاحی تالاب‌ها را به نحوی تنظیم و اجرا کنند که حفظ و حراست و بهره‌برداری صحیح از آنها را در سرزمین خود تسهیل نمایند. همچنین با اعمال مدیریت صحیح کوشش کنند تعداد پرندگان آبزی در تالاب‌های مربوطه را افزایش دهند و تسهیلات لازم برای حفاظت تالاب‌ها و پرندگان آبزی در منطقه تالاب‌ها فراهم کنند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو