پنجمین نشست بانوان فرهیخته تقریبی استان هرمزگان در منطقه آزاد قشم برگزار شد:

اهمیت نقش زنان در پیشبرد و توسعه جامعه اسلامی

پنجمین نشست بانوان فرهیخته تقریبی استان هرمزگان هم زمان با ایام فاطمیه با حضور مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، نماینده مجلس یازدهم و مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور در این جلسه با یادآوری نقش زنان در پیشبرد و توسعه جامعه اسلامی، بر ایفای رسالت زنان در تمام ابعاد شخصیتی مانند مادری، همسری و شهروند متعهد و موثر تأکید کرد.
عفت شریعتی ادامه داد: شبکه بانوان فرهیخته تقریبی از بانوان فرهیخته تقریبی شیعه و اهل سنت استان هرمزگان و جزیره قشم تشکیل شده و می توان با کمک یکدیگر، در حوزه شناسایی و رفع آسیب های بانوان به عنوان مخاطبین این جامعه گام برداریم.
شریعتی افزود: ارتقاي سطح آشنايي و آگاهي و تعميق تفاهم بين پيروان مذاهب اسلامي و تقويت احترام متقابل از رسالت هاي بزرگ برنامه حوزه زنان در تقريب مذاهب اسلامي است كه در اين زمينه تمامي بانوان فرهيخته شيعه و سني، اساتيد و اعضاي هيئت علمي، مبلغان و نمايندگان امور بانوان مي‌توانند فعال و تاثيرگذار باشند.
نماینده مجلس یازدهم در پایان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در منطقه آزاد قشم در توجه به رشد و تعالی جامعه محلی بویژه اقدامات در حوزه تقریبی، خاطرنشان کرد: تشکل های مجمع تقریب، ضمن تقریبی بودن، باید جنبه آموزشی نیز داشته باشد و از طریق آموزش های لازم به توسعه و ارتقا توانمندی های فردی و جمعی بانوان پرداخته شود.
براساس این گزارش، سرپرست مدیریت امور اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز در این جلسه حمایت های صورت گرفته از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در راستای تحقق سیاست های نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان و خانواده را مقدمه رشد و تعالی جامعه محلی قشم دانست.
فرشته سلجوقی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ تقریب و وحدت هیچ راهی به جز بردن آن در میان مردم نداریم و استفاده از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد، در این زمینه می توان تسهیل کننده بسیاری از امور باشد.
گفتنی است، پنجمین نشست بانوان فرهیخته تقریبی استان هرمزگان با حضور عفت شریعتی، مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور و نماینده مجلس شورای اسلامی، احمدرضا باوقار نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان، فرزاد میراب زاده اردکانی مشاور مدیرعامل منطقه آزاد قشم در امور ایثارگران و خانواده شهدا، فرشته سلجوقی سرپرست مدیریت امور اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده و با شرکت نماینده بانوان فرهیخته تقریبی استان هرمزگان به میزبانی سازمان منطقه آزاد قشم با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور و نمایندگی ولی فقیه استان هرمزگان برگزار شد. همچنین در این مراسم که از جلد دوم کتاب مرحوم خانم دژگانی رونمایی شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو