برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات طبیعت گردان در قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آشنایی با بندپایان زهری و روش‌های مقابله با آن‌ها با حضور یکی از اساتید برجسته این رشته در کشور به میزبانی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی شیخ‌زاده با اعلام این مطلب عنوان داشت: کمک به کاهش آمار بالای عملیات امداد و نجات کشور در طول سال یکی از عمده‌ترین اهداف برگزاری این دوره درراستای کمک به توسعه گردشگری ورزشی و علمی است.

شیخ زاده از عملیات امداد و نجات به‌عنوان یک اقدام بسیار حیاتی در رشته‌های مختلف ورزشی مرتبط با طبیعت یادکرد و افزود: یافتن افراد و حفظ زندگی آنان در شرایط دشوار، آن‌قدر اهمیت دارد که یکی از کمیته‌های تخصصی فدراسیون کوهنوردی کشور به همین نام فعالیت می‌کند.

به گفته وی، در کارگاه بندپایان زهری و روش‌های مقابله با آن‌ها، با تمرکز بر موضوع عقرب‌های استان هرمزگان و جزیره قشم، نحوه شناسایی و راه‌های نجات در صورت آسیب‌دیدگی، توسط پروفسور جواد رفیع نژاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر ابوالفضل زارعی، مدرس دانشگاه‌های هرمزگان به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: فعالان حوزه امداد و نجات، آتش‌نشانان، طبیعت دوستان، راهنمایان گردشگری و عموم مردم علاقه‌مند، مخاطبان این دوره کاربردی هستند.

گفتنی است، کارگاه آشنایی با بندپایان زهری (عقرب) و روش‌های مقابله با آن‌ها با تدریس پروفسور جواد رفیع نژاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز ۳۰ دی‌ماه ۹۹ به میزبانی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره واتس اپی ۰۹۱۷۵۵۰۰۰۹۰ تماس حاصل نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو