افزایش ۹ درصدی آمار گردشگری در جزیره کیش نسبت به سال گذشته

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش درگفتگو باشبکه العالم گفت: با وجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در کیش به دلیل اهتمام جدی در رعایت کامل ضوابط بهداشتی ، ازخرداد امسال تاکنون نسبت به سال گذشته، پذیرش مسافر در منطقه ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه العالم ، غلامحسین مظفری گفت: جزیره کیش یکی از بهترین مناطق دنیا به دلیل میزان اکسیژنی است که در این جزیره وجود دارد و به تعبیری می توان گفت که کیش یکی از ۴ منطقه دنیا به دلیل میزان اکسیژن است که دلیلش مرجانی بودن این جزیره است.

مظفری تصریح کرد: با وجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در کیش به دلیل اهتمام جدی در رعایت کامل ضوابط بهداشتی ، آمارجذب مسافر به جزیره کیش در بازه زمانی خرداد تا دی امسال نسبت به سال گذشته، رشد۹ درصدی رانشان می دهد.

وی با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد اقتصادی تجاری یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، تصریح کرد: سالانه نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر وارد کیش می شوند. جزیره کیش یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است از همین رو یکی از سرمایه گذاری ها در این چزیره بحث هتل است که در این جزیره ۵۲ هتل فعال داریم و ۶۰ هتل در حال ساخت است که به طوری طبیعی سرمایه گذاری ها در کیش در بخش گردشگری نیز صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در حوزه صنعت و تولید نیز در جزیره کیش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. اکنون حدود ۳۴۲ واحد صنعتی فعال در کیش وجود دارد که تعدادی دانش بنیان هستند و بسیاری نیز محصولاتشان به نقاط مختلف دنیا صادر می شود یه ویژه در حوزه پزشکی و بخشی دیگر نیز در حوزه فنی مهندسی فعالیت می کنند. در بخش ساخت و ساز برای واحد های مسکونی متقاضی زیادی وجود دارد و مراکز تجاری نیز لازمه گردشگری است که در جزیره کیش به خوبی فعالیت می کنند.

مظفری بیان داشت: چون جزیره کیش منطقه آزاد است نیاز به ویزا ندارد و در زمینه اقامت بلند مدت هم با توجه به شرایط می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. در همین ایام کرونا سه واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه گذار خارجی افتتاح شده و به کشورهای مختلف محصولشان صادر می شود.

وی درباره گردشگری سلامت نیز گفت: بیمارستان کیش در بحث گردشگری سلامت عملکرد خوبی داشته است که بیشترین متقاضی از عمان و سپس عراق بوده است و مذاکرات برای جذب سرمایه گذاری دراین حوزه نیز ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی درکیش به ویژه درگردشگری سلامت به یکی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: کسانی از کشورهای خارجی و عربی منطقه درخواست های سرمایه گذاری داشته اند که از جمله حدود ۹۵ نفر از پزشکان یک کشور درخواست کرده اند با تاسیس شرکتی، برای ساخت بیمارستانی در کیش اقدام کرده و به هموطنان خودشان و سایر کشورها که به ایران سفر می کنند خدمات درمانی ارائه کنند و ما نیز از این پیشنهاد استقبال کرده ایم.

مظفری با اشاره به تامین زیر ساخت های اصلی کیش گفت : پایانه جدید فرودگاهی کیش که تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد، پذیرش ۶ میلیون نفر مسافر را در سال خواهد داشت همچنین امکانات بندری منطقه درحال بروز شدن است که بعد از اتفاقات کرونا ما خدمات دریایی به کشورهای بسیاری را خواهیم داشت.

وی گفت: ما برای خارجی هایی که علاقمند به سرمایه گذاری در کیش هستند، گزینه های مختلفی داریم. بحث هتل یکی از مواردی است که سرمایه گذاری های خارجی در این حوزه جذب شده است . در بخش صنعت امتیازاتی از جهت مالیات، واگذاری زمین و هم شرایطی که منطقه آزاد قایل شده، برای سرمایه گذاران درجزیره کیش فراهم شده است. در بخش های سرمایه گذاری در زمینه کشتی های تفریحی، حوزه زیرساخت ها از جمله بحث تبدیل پس ماند جزیزه به انرژی، با سرمایه گذاران خارجی مذاکراتی شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: البته محدودیت هایی در زمینه صنایع داریم و آنهم پذیرش صنایع غیر آلاینده است که از نظر زیست محیطی پاک باشد، در بحث دریا و اقتصاد دریا سرمایه گذاری ها را خواهیم پذیرفت از جمله پرورش ماهی در قفس، پرورش جلبک های دریایی. در مرکز نوآوری کیش یکی از اصلی ترین بحث های ما شرکت های دانش بنیانی خواهد بود که درحوزه دریا فعال هستند و قرار است در حوزه اقتصاد دریا فعال شوند تا بتوانیم در کیش در مجموع از بازار بسیار بزرگ ۵۰۰ میلیون نفری منطقه از جمله کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و مجموعه اکو برخوردار شویم.

مظفری خاطرنشان کرد: طبق قوانین مناطق آزاد تسهیلات و معافیت های ویژه ای برای سرمایه گذاران اختصاص یافته که این مزیت ها هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است.

وی افزود: برای سرمایه گذاران خارجی اصل سرمایه، امکان برگشت اصل و سود سرمایه و امکان اقامت آنان فراهم و تضمین شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بحث حمل ونقل هوشمند کیش و استفاده از خودروهای خودران در این منطقه دردست انجام است که مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود و کنترل حمل و نقل توسط پهپاد انجام خواهد شد که ارتقای کیفیت را دراین بخش خواهیم داشت.

مظفری افزود: کیش شهری است که در آن چراغ قرمز وجود ندارد و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی و استانداردهای بسیار خوبی داریم و در بحث هوشمند سازی اقداماتی که در حال انجام است بسیار سودمند است.

به گفته مظفری با یکی از شرکت های بزرگ کشور تفاهم نامه ای جهت ایجاد زیرساخت های تامین نیازمندی شرکت های دانش بنیان به اینترنت پرسرعت بدون محدودیت امضاء شده است و خوشبختانه دسترسی به فناوری نوین ۵g در کیش که به عنوان پایلوت کشوری شهر هوشمند انتخاب شده است زمینه و بستر مناسب در عرصه زیرساخت های هوشمندسازی را فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه فرودگاه بین المللی منطقه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و سالانه بخش زیادی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر سالانه کیش از مسیر هوایی تردد می کنند و بخش اندکی از طریق بندر و دریا وارد می شوند به همین منظور پایانه جدید فرودگاهی را در دست ساخت داریم که تجهیزات این پایانه مطابق استانداردهای بین المللی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور تولید شده است وتا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که ظرفیت بسیار خوبی درحوزه گردشگری است.

وی همچنین در خصوص اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: در اسفند سال گذشته که شیوع کرونا شدت پیدا کرد جزیره کیش اقدامات فوری در مقابله با ویروس کرونا انجام داد که در این راستا به تدریج مراکز تفریحی گردشگری رستوران ها و هتل ها را تعطیل و برای همه پرواز ها منع تردد صادر شد و اقدامات بسیار سختگیرانه ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شد. از فروردین پرواز های یک طرفه از کیش به استان های دیگر را آغاز و در برگشت مسافران به کیش قرنطینه می شدند. اردیبهشت ماه نیز مسافران برای ورود به جزیره باید ثبت نام می کردند و با اولویت‌بندی واردجزیره می شدند.

وی افزود: بدون استثنا همه مسافران ورودی کیش که شامل ساکنان و فعالان اقتصادی بودند قرنطینه شدند . از اوایل خرداد مسافر و گردشگر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کیش پذیرش شدند و خوشبختانه جزیره کیش توانست شرایط بسیار خوبی پیدا کند و به طوری که هم اکنون تنها یک نفر بیمار کرونایی در جزیره کیش بستری است .

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو