ویرانه های حصار منطقه آزاد اروند پس از سیل ارزش جمع آوری نداشت

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ویرانه های حصار منطقه آزاد اروند پس از سیل هرچند که جزو دارایی های بیت المل بود اما ارزش جمع آوری نداشت، چرا که هزینه جمع آوری آن بیشتر از ارزش خرابه های دیوار بود.

به گزارش فرینا، موعود شمخانی با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان با موضوع بررسی سرقت دیوار منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: حصار منطقه آزاد اروند از ابتدا براساس نقشه و طراحی گمرکات کشور این احداث شد، اما بعد از سیل، قطعات بتنی که برای دیوار جانمایی شده بود از بین رفت و مابقی آن هرچند که جزو دارایی های بیت المل بود اما ارزش جمع آوری نداشت چرا که هزینه جمع آوری بیشتر از ارزش خرابه های دیوار بود.

شمخانی افزود: طی تفاهم نامه ای با گمرک جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ حفاظت و صیانت از این دیوار برعهده این نهاد بوده است.

وی در توضیح مفاد این تفاهم نامه توضیح داد: موضوع تفاهم نامه متشکل بود از همکاری مستمر گمرگ جمهوری اسلامی ایران در راستای مبادی ورودی و خروجی در خصوص تردد خودرو ها به منطقه آزاد اروند و حفاظت از تاسیسات و دیوارهای پیرامون محدوده، کشف کالای قاچاق، برخورد با متخلفین و معرفی آنها به مراجع قانونی و سایر موارد حفاظتی در ارائه گزارشات ماهیانه به سازمان منطقه آزاد اروند.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این مهم که حصار شامل دیوار و جاده ای است که ایجاد شده، خاطر نشان کرد:

در جریان سیل و با تصمیم شورای تأمین مبنی بر انفجار جاده جهت جلوگیری از ورود آب به منطقه، بخشی از این دیوار تخریب شد که هزینه ساخت مجدد آن مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

شمخانی، اذعان داشت: بعد از انفجار جاده،  یک حصار طبیعی ایجاد شد که می تواند مورد تأیید گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد. چرا که همان ابتدای دیوار کشی، گمرک پذیرفت جاده قفاص به دلیل وجود حصار طبیعی نیازی به دیوار کشی ندارد، این جاده نیز در حال حاضر شرایط جاده قفاص را دارد.

وی با بیان اینکه دیوار ریخته شده ارزش جمع آوری نداشت، اذعان داشت: پس از فرو ریختن دیوار در خصوص حراست از بقایای آن، تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی منعقد نمودیم و پیرو آن بعد از سرقت انجام شده، یکسری افراد بازداشت شدند و پرونده هایی نیز تشکیل و پیگیری حقوق انجام گشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.