با احداث مدارس جدید، مدارس کانکسی محدوده ارس حذف می شوند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس از حذف مدارس کانکسی و نیز رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل روستاهای محدوده های منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در حاشیه نشست مشترک مدیرعامل این سازمان با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در این نشست که در راستای احداث مدارس جدید و حذف مدارس کانکسی و بررسی و حل مشکلات مربوط به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کمبود امکانات تحصیلی روستاهای محدوده های چهارگانه منطقه آزاد ارس برگزار شد مقرر شد ضمن برآورد هزینه، تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت رفع این موارد منعقد گردد.
داداش زاده افزود: با اجرای مفاد این تفاهم نامه، ظرف 5 ماه آینده تمامی موارد در این زمینه مرتفع می شود.
وی با اشاره به کمک های سازمان منطقه آزاد ارس برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ارس تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی این سازمان در حوزه آموزش و پرورش محدوده ارس اختصاص یافته است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس مجموع کل دانش آموزان منطقه آزاد ارس را در سال 99 بالغ بر 4 هزار و 931 نفر عنوان کرد و افزود: در حاضر 76 مدرسه در محدوده ارس دایر می باشند.
تشکیل 8 جلسه شورای آموزش و پرورش، احداث 2 مدرسه از جمله مدرسه 12 کلاسه شریعتی جلفا و مشارکت در احداث هنرستان فنی شاهمار، تجدید بنای مدرسه 12 کلاسه متوسطه ارس، تجهیز پژوهش سرای دانش آموزی و کتابخانه های مدارس محدوده، مشارکت در چمن مصنوعی مدرسه ارس، هوشمندسازی تمامی مدارس محدوده، مساعدت در هزینه های نگهداری و پشتیبانی مدارس، تامین و تجهیز مدارس محدوده به لوازم ورزشی، برگزاری و مشارکت در بیش از صدها برنامه آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و کمک به مدارس همجوار بخشی از اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ارس در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش شهرستان انجام داده است.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.