بزودی؛

افتتاح نخستين موتور قطب ديتا سنتر كشور در منطقه ویژه اقتصادی پيام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از راه اندازی مرکز دیتا سنتر پردیس وابسته به شرکت ارتباطات زیرساخت در این منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیر ساخت های ارتباطاتی مخابرانی و پهنای باند شبکه اینترنت گفت: تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس که قرار است اقداماتی از جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران را انجام دهد نصب شده است.

ثناگومطلق اضافه کرد: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع خواهد کرد.

وی گفت: راه اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به وجود هشت شركت در زمينه ديتا سنتر در منطقه گفت: اين شركت ها در زمينه توليد و ايجاد مركز داده، تجارت الكترونيك و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور،واحدهاي ذخيره سازي و يارانه در حال فعاليت هستند.

ثناگو مطلق ادامه داد: اين شركت ها با ميزان سرمايه گذاري ٩ هزار و ٣٥٦ ميليارد ريال راه اندازي و زمينه اشتغال زايي يك هزار و ٢٥٦ نفر را فراهم كرده اند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات براى راه اندازى شهرك تخصصى فناورى، توسعه زیر ساخت ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری های نوین است که تا کنون زیر ساخت های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام افزود: دستیابی  منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد  اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف راه اندازی منطقه آی.سی.تی محور در این منطقه است.

ثناگو مطلق گفت: همچنین توسعه تبادلات تجاری و ایجاد زیر ساخت لجستیکی، تسهیل در سرمایه گذاری داخلی و خارجی، جذب تخصصی، سرمایه و تکنولوژی در حوزه آی.سی.تی و آماده سازی زیر ساخت کریدور فاوا، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه دانش بنیان از دیگر اهداف راه اندازی این مجموعه در پیام است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.