سه دستگاه درمانی به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه آزاد ماکو اهدا شد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای تداوم تکمیل زیرساخت‌های نظام سلامت منطقه، از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو سه دستگاه دستگاه آنالایزر هماتولوژی تمام اتوماتیک به قیمت ۱۰ میلیارد ریال برای مراکز بهداشتی و درمانی منطقه آزاد ماکو خریداری و اهداء شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و ارتقاء خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی منطقه، با توجه به اعلام نیاز مدیریت شبکه های بهداشت و درمان منطقه، سه دستگاه سل کانتر آنالایزر هماتولوژی پیشرفته تمام اتوماتیک بیست پارامتری مدل XP-۳۰۰ ساخت کمپانی SYSMEX کشور ژاپن، به ارزش کل ۱۰میلیارد ریال برای آزمایشگاه های تشخیص طبی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ماکو، شوط و پلدشت یک دستگاه برای هر شهرستان خریداری و تحویل نمایندگان محترم شبکه بهداشت و درمان شد.

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه این دستگاه در سنجش شاخص‌های سلامت انسان، طبیعی بودن تعداد و ابعاد سلول های خونی کاربرد دارد، ادامه داد: بررسی سلول‌های خونی می‌تواند عامل مهمی در تشخیص بیماری‌ها باشد. به طور کلی دستگاه‌های سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی اضافه کرد: استفاده از این آنالایزرهای هماتولوژی مزایایی چون افزایش دقت و سرعت کار، افزایش صحت نتایج، کاهش خطاهای کاربری و کاهش هزینه ها را در پی دارد. کاربری آسان و راحت دستگاه نیاز به فعالیت و صرف وقت اپراتور را به مرز صفر رسانده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ارتقای شاخص سلامت و رساندن بخش درمان منطقه به سطح استاندارد از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است و در یک سال اخیر این سازمان از هیچ کوششی برای تجهیز و بهبود خدمات و مراکز درمانی دریغ نکرده است.

آنالایزر هماتولوژی تمام اتوماتیک بیست پارامتری جهت شمارش، اندازه گیری و تعیین دقیق پارامترهای مختلف خون می باشد.

سازمان منطقه آزاد ماکو در چهار سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال در حوزه بهبود زیرساخت‌های سلامت این منطقه از محل درآمدهای سازمان هزینه کرده است.

منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در سطح سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.