رشد ۱۵۵ درصدی مصوبات کمیسیون ارزش افزوده و صدور ۱۲۳ پروانه بهره برداری در منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند از صدور 123 پروانه بهرداری در منطقه آزاد اروند طی 10 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، جبار سالم پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد یکسری راهبردهایی را تعیین و بر اساس آنها اقدامات خود را آغاز کردیم که فعال سازی واحدهای راکد صنعتی به عنوان یک اولویت اصلی و اساسی در دستور کار ما قرار گرفت.

سالم پور افزود: گام بعدی ما در تحقق راهبردهای تعیین شده سازمان منطقه آزاد اروند آنکه واردکنندگان برخی کالاها به منطقه را به تولید کننده کالاهای صادرات محور(حتی در حد مونتاژ و یا تولید اولیه) و تولید کننده کالا را به صادر کننده کالا تبدیل کردیم. کمک به بخش ارزآوری برای کشور، هدفمان از انجام این اقدامات به رغم تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان بود.

وی با اشاره به ۹ مصوبه ی کمیسیون ارزش افزوده این سازمان در سال گذشته تصریح کرد: مصوبات این کمیسیون در ۱۰ ماهه ی امسال به ۲۳ مصوبه رسید که نشان از رشد ۱۵۵ درصدی مصوبات در تعداد دارد.

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه پارسال ۷۹ مجوز تاسیس شرکت، تمدید مجوز و یا طرح توسعه صادر شده است، یادآور شد: در ۱۰ ماهه ی سال جاری، ۱۵۴ مجوز اعم از تاسیس، تمدید و یا طرح توسعه صادر شده که این تعداد مجوز صادر شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹۴ درصدی را نشان می دهد.

سالم پور گفت: در سال جاری به رغم شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت های مربوط به این شرایط خاص، تاکنون موفق به صدور ۱۲۳ پروانه بهره برداری شدیم که این میزان پروانه صادر شده در مقایسه با ۱۰۷ پروانه بهره بردای صادر شده در سال ۹۸، افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رقم پروانه های بهره برداری صادره، به عدد ۱۹۰ تا ۲۰۰ پروانه برسد.

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به بخش تسهیلات و تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۶۹ میلیارد تومان از محل کمک‌های تامین اجتماعی استان، تبصره ۱۸و  بودجه سالانه کشور در قالب تسهیلات و یا سرمایه در گردش و به منظور رونق تولید به واحدهای صنعتی منطقه اعطا شد که این میزان تسهیلات در ۱۰ ماهه ی امسال به ۱۸۲ میلیارد تومان با ۱۳۰ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بالغ شده است.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو