ممنوعیت تقسیم کردن اراضی کشاورزی در طولا منطقه آزاد قشم

نشست بررسی آخرین وضعیت مسایل و مشکلات طولا با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به میزبانی مدیریت امور درگهان در محل اداره امور راهبری امور طولا برگزار شد

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد و تجارت، در این نشست موضوعاتی از قبیل موانع رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی در محدوده طولا، حمل خودروهای آتش نشانی به جزیره، ساماندهی شهرک طولا و منابع و درآمد حاصله از واگذاری زمین در این شهرک، اصلاحیه بودجه طولا و نقشه های مربوط به تاسیسات زیرساختی شهرک صنعتی طولا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
براساس این گزارش رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست درخصوص رفع تصرفات در طولا بر دو موضوع تاکید کرد و گفت: اگر اراضی در طولا با کاربری کشاورزی واگذار شده است، قطعه قطعه کردن آن ممنوع است ومالکان آن نمی توانند این نوع اراضی را تغییر کاربری بدهند.
 حمیدرضا مومنی درخصوص واگذاری زمین در شهرک صنعتی طولا نیز تصریح کرد: صفر تا صد هرنوع واگذاری زمین در این شهرک باید در هنگام واگذاری بطور دقیق مشخص و تعیین تکلیف شود تا پس از واگذاری، مشکلی برای سازمان پیش نیاید.
مومنی درمورد اجرای پروژه های عمرانی درطولا بر الزامی بودن تعیین اولویت ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: دقیقا باید بطور مستدل تعیین شود که کدام پروژه در کجا باید اجرا شود و نحوه و کیفیت اجرای آن بعد از این مرحله مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
این گزارش حاکیست که نریمان توکلی جویباری مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان دبیر این نشست در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری ماهانه این نشست، گزارشی از نتایج نشست قبلی ارائه کرد و خواهان برخورد فعال اعضا در خصوص مصوبات این نشست شد.
عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گزارشی از حمل سه دستگاه خودرو آتش نشانی به جزیره ارائه کرد و یادآور شد: این دستگاه ها اوایل بهمن بارگیری شده و تا اوایل اسفندماه سال جاری به جزیره حمل خواهد شد.
محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست بر آمادگی این معاونت درخصوص  اجرای پروژه های عمرانی در طولا تاکید کرد و خواستاراندیشیدن  تمهیداتی برای ملزم کردن سایر دستگاه های حاکمیتی مستقر درجزیره  درخصوص مشارکت در اجرا و تعمیر و نگهداری پروژه های راهسازی و راهداری شد.
گفتنی است ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه، حسین ناصری نژاد مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی، بهادر طالبی زاده سرپرست مدیریت املاک و مستغلات،  محمد مهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید، نورالله کرمی سرپرست معماری و شهرسازی، جلیل حق گویان سرپرست مدیریت ورزش و جوانان، مصطفی مازندرانی رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات، حسین شریفی رییس اداره عمران شهری و روستایی  و امیر سرلک مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، نقطه نظرهای خود را درخصوص مسایل مرتبط با مدیریت متبوع خود  درطولا مطرح کردند.
شایان ذکر است که اداره راهبری امور طولا از ادارات تابعه مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو