راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در آینده نزدیک

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، یکی از رویکردهای مهم سازمان منطقه آزاد قشم جهت ارائه خدمات به ساکنان جزیره قشم است که با پیگیری های صورت گرفته در آینده ای نزدیک محقق می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاين، مرتضی شیخ زاده در دیدار مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان با وی، اظهار کرد: با مذاکرات صورت گرفته و با همراهی مجمع خیرین سلامت قشم، فعالیت های بانک خون بند ناف رویان، با هدف ارائه خدمات به ساکنان جزیره در زمینه تولید محصولات مشتق از جفت و بند ناف توسعه می یابد.

شیخ زاده ادامه داد: با توجه به وجود برخی بیماری های خونی در این منطقه، امیدواریم با همکاری مرکز رویان سلول های بنیادی خون بند ناف که بیشترین استفاده را در سرطان های خون، تالاسمی، کم خونی ها و کم خونی های مادرزادی دارند، به بهبود شرایط در جزیره کمک کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بخش زنان و زایمان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) آمادگی اخذ نمونه های بند ناف را داراست و همچنین با همکاری مجمع خیرین سلامت این آمادگی وجود دارد که موضوعات آموزشی، مشاوره و ثبت نام از خانواده های علاقه مند جهت استفاده از خدمات بانک خون بند ناف در بیمارستان خلیج فارس (جیجیان) صورت بگیرد.

به گفته شیخ زاده، منطقه آزاد قشم و فرودگاه بین المللی جزیره این آمادگی را دارد تا به عنوان گیت بین المللی جهت انتقال نمونه های بند ناف خارج از کشور به تهران جهت ذخیره سازی نمونه ها در بانک خون بند ناف به ارائه خدمت بپردازد.

براساس این گزارش، مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان نیز در این جلسه گفت: بانک خون بند ناف و بانک سلول های بنیادی به عنوان خدمتی نوین در عرصه خدمات پزشکی چند سالی در کشور فعالیت می‌کند و در حال حاضر سلول های بنیادی بانک خون بند ناف نوزادان را ذخیره می کند و در زمینه بیماری های بدخیم به کمک بیماران آمده است.

وی ادامه داد:‌ ایران بزرگترین ظرفیت سلولی در سطح کشورهای منطقه را دارد و به جز نمونه های داخلی، از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، رمانی، عراق، افغانستان، انگلیس، اردن، نروژ، کانادا، عمان و امارات نمونه خون بند ناف ایرانیانی که در این کشورها زایمان کرده اند، در داخل کشور ذخیره سازی شد.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: راه اندازی این مرکز فرصتی است که در اختیار خیرین گذاشته شده تا در توسعه بانک عمومی خون وارد عمل شوند تا شاهد افزایش نمونه های بانک خون بند ناف در جزیره قشم با توجه شرایط مختص بیماران این منطقه باشیم و قطعا با همت خیرین این ظرفیت قابل دستیابی است.

ضرابی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری نزدیک میان سازمان منطقه آزاد قشم و همراهی خیرین سلامت جزیره در آینده ای نزدیک، بانک خون بند ناف در جزیره قشم راه اندازی شده و مرکز رویان بتوان به ارائه خدمات به خانواده های ساکن جزیره بپردازد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو