بازديد نماينده ويژه رييس جمهور از مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6054
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
داوود احمدي نژاد نماينده ويژه رييس جمهور و دبير کميته دايمي پدافند غيرعامل کشور از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کرد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، در حاشيه اين ديدار چند ساعته جلسه اي با حضور مديران اين بندر و مشاور طرح پدافند غيرعامل مجتمع بندري شهيد رجايي برگزار شد.

مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در سخناني با اشاره به پايان مطالعات طرح پدافند غيرعامل در اين بندر گفت : در تدوين برنامه استراتژيک 5 ساله اين بندر ، مباحث مربوط به پدافند غيرعامل لحاظ خواهد شد.

علي اکبر صفايي با اشاره به رشد سرمايه گذاري ها طي سالهاي اخير در اين بندر گفت : هم اکنون طرحهاي سرمايه گذاري 100 شرکت در دست بررسي است که بزودي اعلام مي شود.

صفايي خاطرنشان کرد : در حال حاضر زمين براي انجام طرح در اين بندر وجود ندارد و نياز است به آينده اين بندر توجه جدي شود که در صورتي که 2400 هکتار زمين پيش بيني شده به اين بندر متصل شود بسياري از مشکلات اين بندر مرتفع خواهد شد و امکان برنامه ريزي بلند مدت فراهم مي شود.

وي اضافه کرد : در اين بندر بخش زيادي از عمليات توسط بخش خصوصي انجام مي شود و تنها در زمينه مباحث ايمني ، سياستگذاري و سرمايه گذاري ، امور به دست دولت انجام مي شود.

وي از اين بندر به عنوان دروازه اقتصاد کشور ياد کرد و گفت : بيش از 87 درصد عمليات کانتينري کشور و بيش از 50 درصد عمليات تخليه و بارگيري کالا در اين بندر انجام مي پذيرد.

صفايي از احداث آزاد راه شهيد رجايي ، توسعه خدمات IT و توسعه بنادر مسافري به عنوان طرحهاي مهم ديگر دردست اقدام اين اداره کل ياد کرد وگفت : در راستاي عمل به شعار عدالت محوري دولت در مناطق محروم ، 15 بندر مختلف در سطح استان در دست احداث قرار دارد.

وي به وضعيت فاز دوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي اشاره کرد و افزود : بخشي از اين طرح تا شهريور امسال به پايان مي رسد و بخش ديگر آن تا سال آينده به بهره برداري مي رسد.

گفتني است در اين جلسه مشاور طرح پدافند غيرعامل بندر شهيد رجايي ، توضيحاتي در خصوص وضعيت طرح ارائه کرد.

شناسه خبری: 6054

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟