منطقه ویژه اقتصادی پیام مرکز توجه سرمایه‌گذاران روسی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به تمایل شرکت‌های روسی برای توسعه فعالیت های تجاری و تولیدی در ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام در صدر توجه این شرکت‌ها به دلیل موقعیت استراتژیک از هر 2 بعد فرودگاهی و منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق با اشاره به برگزاری نشستی با نیکلای ماشکوف رییس اتاق بازرگانی و صنعت مسکو در منطقه افزود: قابلیت و ظرفیت های موجود در پیام موجب شد تا طرف روسی پتانسیل های پیام را هم تراز کشور هند دانسته و خواهان سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در منطقه شوند.

ثناگو مطلق اظهار داشت: راه اندازی کارخانجاتی از جمله تولید لوازم خانگی، محصولات الکترونیکی و اویونیکی و ایجاد کارخانه تولید محصولات خوراکی، غذایی و فاسد شدنی به مقصد بازار روسیه از جمله پیشنهادهایی بود که از سوی فعالان اقتصادی روس برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مطرح شد.
وی گفت: همچنین ایجاد تشکلی در جهت صادرات میوه و محصولات کشاورزی استان البرز به روسیه، راه اندازی انبار مکانیزه با هدف دپو و انتقال کالاهای مورد نیاز در روسیه از طریق پیام و مشارکت در ایجاد خطوط لجستیک هوایی برای روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه از دیگر پیشنهاداتی بود که طرفین روسی در این نشست ارائه کردند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: ایجاد دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی روسیه ،راه اندازی شعبه City bank و بیمه روسیه در منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر مواردی بود که طرفین روس در راستای توسعه همکاری و رونق سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام آمادگی کرد.
ثناگو مطلق با بیان اینکه توسعه زیر ساخت ها با هدف حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه به صورت جدی در حال انجام است خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد تا نسبت به تهیه اطلاعات جامع به زبان روسی و انگلیسی مشتمل بر معافیت ها، مزایای منطقه و قوانین سرمایه گذاری اقدام و در نخستین فرصت در اختیار اتاق بازرگانی مسکو قرار گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.