با حضور مشاور رییس جمهور صورت می گیرد:

1 / افتتاح و کلنگ زنی 2 هزار و پانصد میلیارد ریال طرح عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ماکو  2 هزارو پانصد میلیارد ریال طرح عمرانی و سرمایه گذاری در این منطقه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش فرینا، علاوه بر این پروژه های افتتاحی، ۲ طرح عمرانی و توسعه ای نیز با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود .
افتتاح بزرگراه سردار سلیمانی، افتتاح کارخانه پوشاک، افتتاح واحد تولیدی پرده، افتتاح واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت سنگاب، افتتاح گاز رسانی به شهرک صنعتی، افتتاح مدرسه قره ایاق و افتتاح سالن شهید سلیمانی از جمله پروژه هایی است که به بهره برداری رسیده و نیز پروژه فنس کشی محدوده منطقه، و طرح توسعه شهر بازرگان کلنگ زنی می شود. 

بزرگراه قطعات اول و دوم و سوم دروازه ورودی منطقه آزاد ماکو تا شهر ماکو بطول ۵۱ کیلومتر یکی از پروژه های مهم منطقه است که در قطعه اول بطول ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۴۴۷ میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت سنگ راه خوی، قطعه دوم بطول ۱۴ کیلومتر با هزینه ۵۰۵ میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت راهسازی ایران  و قطعه سوم بطول ۱۶ کیلومتربا هزینه ۶۷۲ میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خانم الانبیا(ص) آماده بهره برداری است. 

همچنین طرح آرام سازی روستای خلج با ۸/۸ میلیارد ریال بطول ۸۵۰ متر، طرح آرام سازی محوطه پلیس راه ماکو بطول ۴۵۰ متر با ۱۲ میلیارد ریال، طرح آرام سازی شهر یولاگلدی با ۵۵ میلیارد ریال بطول ۱۳۰۰ متر و نیز طرح آرام سازی روستای قره ایاق با ۱۲ میلیارد ریال بطول ۶۲۵ متر به بهره برداری می رسد. 

پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه نیز با هزینه ۱۷۸ میلیارد ریال با طول راه های ارتباطی ۳هزار و ۴۶۷ متر از دیگر پروژه های آماده افتتاح است. 

احداث سالن ورزشی چند منظوره سردار سلیمانی با هزینه ۲۹ میلیارد ریال به مساحت ۱۹۰۶ مترمربع به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است. 

 کلنگ زنی فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۵۶ میلیارد ریال همزمان با بیستمین روز از دهه فجر از جمله پروژه های سازمان منطقه آزاد ماکو است. 

بهره برداری از واحد تولید پوشاک شرکت دیانا تجارت ریسمان با سرمایه گذاری ۳ میلیون دلاری خارجی و اشتغالزایی ۲۲۰ نفر ،. واحد تولید پرده با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم، همچنین بهره برداری از واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی بیش از ۳۰ نفر و در فاز نهایی ۱۰۰ نفر  به بهره برداری می رسند. 

گفتنی است؛ افتتاح مدرسه قره ایاق، بازدید از پروژه های شرکت آناوطن، کارخانه کفش ویستا و نیز بازدید از احداث هتل ماوی از دیگر برنامه های سفر دو روزه مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ماکو است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو