معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از راه آهن رشت به مجتمع بندری کاسپین:

تکمیل راه آهن و اتصال دریای خزر به خلیج فارس در بهار 1400

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی از پروژه ملی راه آهن رشت به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید بعمل آورد.

به گزارش فرینا، محمدباقر نوبخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی بیان کرد: در حال حاضر این پروژه  در دو قطعه 6 و 7 در حال تکمیل است پروژه قطعه 6 تقریباً به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

نوبخت در ادامه افزود : در قسمت 7 که منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی میشود، یک پل به طول 260 متر طراحی که عملیات ساخت آن آغاز شده و این پل باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

وی با اشاره به زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندرکاسپین اشاره کرد:  در تلاشیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیبمان شود که بتوانیم قطعه قزوین-رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با تقدیر از سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تامین مالی بخشی از این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بار های فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج فارس باید انتقال داده بشه خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو