تفکر انقلابی منبعث از تفکر بسیجی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60647
ساعت 11:13 دوشنبه 27 بهمن 1399
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت:‌ اگر تفکر بسیجی نباشد تفکر انقلابی نیز وجود ندارد این دو اندیشه، لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گزارش فرینا، سرهنگ پاسدار شاپور احمدی در در نشست اعطای احکام اعضای شورای بسیج حوزه سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و مسئولین ذیربط برگزار شد، با تأکید بر لازم و ملزوم بودن تفکر بسیجی و انقلابی، اظهار داشت: تفکر انقلابی منبعث از تفکر بسیجی است؛ یعنی کسی نمی تواند بگوید من انقلابی عمل می کنم ولی با تفکر بسیجی زاویه دارم.

وی ضمن تبریک دهه سراسر نور مبارک فجر که یادآور ایستادگی ها و بصیرت امام(ره) که توانستند غیرممکنی را ممکن بکنند، تصریح کرد: وقتی می خواهیم مطلبی را بیان کنیم اگر سابقه تاریخی آن را بازگو کنیم، بهتر مورد پذیرش قرار می گیرد.

سرهنگ احمدی خاطرنشان کرد:حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب که تأکید به مطالعه آن داشتند، یکسری کلیدواژه به کار برده اند و همه ما تأثیر آن کلیدواژه ها که دنیایی حرف و عمل در آن است را به خوبی می دانیم. به طور مثال کلید واژه کمک مومنانه به ذم من باعث شد که کشور ما از بحران عظیم کرونا که تمام ابرقدرت های دنیا در حل آن مانده اند، نجات پیدا کند و تا الان به سلامت از این گردنه عبور کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان جهان 3 قطبی را دیگر کلیدواژه عنوان شده توسط مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب مطرح کرد و افزود: شاید پیش از این کسان دیگری این لفظ را گفته باشند ولی تا به امروز مصداقش را کسی نتوانسته بیاورد.

وی در ادامه با رجوع به تاریخ و سیر تشکیل جهان دوم و بلوک شرق و غرب که وجه مشترک شان نفی دین بود و گذری به تشکیل جنبش غیر متعهدها ، اذعان داشت: جنبش غیر متعهد ها که به گمان خیلی ها به دلیل قرار گرفتن حجم زیادی از کشورها در خود، قطب سوم محسوب می شد یک اشکال بزرگ داشت و آن عدم وجه مشترک بود. در واقع تنها وجه اشتراک آنها نفی غرب و شرق بود؛ اما جایگزینی برآن معرفی نکردند و نتوانستند جای خود را بعنوان قطب سوم در جهان بازکنند تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

سرهنگ احمدی ادامه داد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید یک حرف جدید داشت؛ نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. همانطور که حضرت آقا فرموده بودند 2 بارزه اصلی انقلاب اسلامی یکی بحث به میدان آوردن مردم بود و دیگری احیای دین.

شاپور احمدی انقلاب اسلامی را الگویی برای دیگر کشورها دانست که دیگر با دین مبارزه نکنند و اقتصادشان را بر پایه سوسیالیست برنامه ریزی نکنند، و همچنان افزود: انقلاب اسلامی عنصر دین را در همه دنیا احیا کرد. در حال حاضر پس از هر انتخاباتی در دنیا یک شخصی در قالب هر دینی باید رای مردم را تنفیذ کند وگرنه آن رئیس جمهور برای زمامداری مشروعیت لازم را ندارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در آخر تأکید کرد: عنصر دین نقش اساسی و محوری را در انقلاب اسلامی داشته و معیار و ملاک تمامی اعمال، رفتار، قراردادها و…بر پایه دین است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟