صادرات و واردات 4.5 میلیون تن کالا از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه 4 میلیون 500 هزار تن صادرات و واردات انواع کالا از طریق 63 کیلومتر خطوط ریلی موجود احداث شده در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

به گزارش فرینا به نقل از برنا ، علی رضا محمدی کرجی ران گفت: حمل و نقل ریلی ترابری سبز و ارزانی است که نقش بسزایی را در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش قیمت تمام شده کالاها ایفا می کند.

محمدی کرجی ران ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم این اداره کل توسعه فعالیتها و جابجایی کالا ازطریق ریل بوده که ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی مهمترین اقداماتی است که حول این محور در بندر شهید رجایی به انجام رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آمار صادرات و واردات کالا از طریق 63 کیلومتر خطوط ریلی بندرشهید رجایی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه 4 میلیون پانصد هزار تن انواع کالا (بصورت فله، کانتینری،حمله کیسه ای، پالت و حمل مواد نفتی و روغنی) از طریق ریل وارد و یا از این بندر خارج شده است .

وی میزان صادرات کالاها را از طریق این خطوط 3 میلیون پانصد هزار تن و یک میلیون تن باقی مانده را کالاهای وارداتی اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ماهای منتهی به پایان سال را ماهای پررونق جابجایی از طریق ناوگان ریلی دانست و تصریح کرد: طی پنج ماهه( مهر، آبان، آذر، دی و بهمن ) بشکل تجمیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد 61 درصدی را نشان می دهند که نمودارها بیان گر رشد صعودی در این بخش است .

به گفته محمدی کرجی ران درحال حاضر12 محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می باشد که جابجایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می شود.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو