فولاد مکران تا پایان سال به پیشرفت 40 درصدی می رسد

مدیرعامل فولاد مکران گفت: با باز شدن ال. سی داخلی از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 112 میلیون یورو، طرح فولاد مکران جانی تازه گرفته و با انجام خریدهای داخلی و خارجی مربوطه، تا پایان سال به پیشرفت 40 درصدی خواهد رسید.

به گزارش فرینا، «محمد پارسا» در گفت وگو با معدن24 افزود: اکنون پیش پرداخت ها برای خریدهای خارجی و داخلی مورد نیاز برای پیشرفت طرح انجام شده و امید می رود تا اواخر سال خریدهای خارجی وارد کشور شود.

پارسا خاطرنشان کرد: اگر شرایط تا پایان سال سخت نشود و با چالش مواجه نشویم، می توان گفت این طرح از برنامه زمان بندی شده کمی جلوتر است.

وی درخصوص این طرح گفت: فولاد مکران با هدف تولید 3.2 میلیون تن فولاد شامل گندله سازی، واحد احیا و فولادسازی طراحی شده، اما در حال حاضر مگامدول 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی که محصول نهایی آن هات بریکت است را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل فولاد مکران بیان داشت: هم اکنون اسکلت کوره و ریفرمر مجموعه در حال تکمیل است و 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پارسا ابراز امیدواری کرد تا نیمه نخست سال 1401 این طرح به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی گفت:‌ تا زمانی که واحد گندله سازی این مجموعه راه اندازی نشود، گندله مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد و در غیر این صورت از خارج کشور وارد می شود.

پارسا تاکید کرد: نفس احداث این طرح در کنار سواحل دریای عمان، استفاده از مزیت صادراتی و وارداتی منطقه بوده، تا مواد اولیه مورد نیاز به راحتی وارد شده و محصولات نهایی به دیگر کشورها صادر شود.

وی یادآور شد: در راستای افق 1404 که ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد پیش بینی شده، قرار است 10 میلیون تن آن در منطقه چابهار باشد، اما تاکنون فقط یک طرح 3.2 میلیون تنی که توصیف شده، در حال اجراست.

این مسئول تصریح کرد: 15 درصد سهام این مجموعه دولتی و در اختیار ایمیدرو و منطقه آزاد چابهار است و 85 درصد دیگر در اختیار چند شرکت بخش خصوصی است.

وی گفت: آهن اسفنجی به دلیل اشتعال زا بودن با مشکلاتی در صادرات به ویژه با کشتی مواجه است، اما وقتی به صورت هات بریکت تبدیل شود قابلیت دپو یا صادرات خواهد داشت.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو