در 10 ماهه سال جاری 2478 پرونده واردات کالا در منطقه آزاد قشم ثبت سفارش گردید

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، بیش از 2 هزار و 478 پرونده به ارزش 178 میلیون دلار در منطقه آزاد قشم ثبت سفارش شده است.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: 904 پرونده ثبت سفارش شده مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره به ارزش تقریبی 17 میلیون دلار  است.
امیری ادامه داد: یک هزار و 463 پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی 16 میلیون دلار از تا پایان دی ماه در منطقه آزاد قشم صادر شد.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت 131 میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب 75 پرونده ثبت سفارش، تخصیص یافت.
امیری اظهار کرد: همچنین 36 پرونده ثبت سفارش به ارزش حدود 14 میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: پرونده ثبت سفارش در منطقه آزاد قشم در کمتر از 24 ساعت برای بررسی نهایی و انجام مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می شود.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور «سیفام» درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را انجام دهند.
گفتنی است؛ مطابق دستورالمعل‌های صادر شده برای واردات کالای همراه مسافر 800 قلم کالا تعیین شده و محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو