آينده خوبي در انتظار منطقه ويژه اقتصادي پيام است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6068
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس کل گمرک ايران در مراسم راه‌اندازي و افتتاحيه ترانزيت در منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت:‌ من اعتقاد دارم آينده خوبي در انتظار منطقه ويژه اقتصادي پيام است.

به گزارش بنا(bena)، اردشير محمدي طي سخناني در اين مراسم افزود: مطمئناً چنانچه کار گمرک در منطقه ويژه اقتصادي پيام توسعه پيدا کند حمايت‌هاي ما نيز توسعه پيدا خواهد کرد و ما وظيفه خود مي‌دانيم حداکثر حمايت را از اين منطقه داشته‌ باشيم.

وي با اشاره به موافقت راه‌اندازي ترانزيت در ابتداي راه خاطر نشان کرد:‌ با راه‌اندازي ترانزيت اشتغال و فعاليت در منطقه ويژه اقتصادي پيام چهره جديدي پيدا مي‌کند.

محمدي افزود: در حال حاضر آمار واردات به منطقه ويژه اقتصادي پيام 48 ميليون دلار است که اين رقم بايد به حداقل يک ميليارد دلار برسد و در ساير رويه‌ها نيز گمرک آمادگي کامل براي همکاري با منطقه منطقه ويژه اقتصادي پيام را دارد.

وي از آمادگي کامل گمرک براي اصلاح ساختار و تشکيلات جديد در استان البرز خبر داد و گفت:‌ گمرک به عنوان مرزبان اقتصادي کشور آمادگي همه‌جانبه در همکاري و تعامل فعال و پويا با مسئولين استان البرز را دارد.

رئيس کل گمرک ايران با اشاره به درآمدزايي يک ميليارد و 200 ميليون توماني هر کارمند گمرک براي دولت در طول سال خاطر نشان کرد: اگر ما به دنبال اقتصاد کارآمد هستيم چاره‌اي جز توانمند سازي ساختار اداري نداريم و انتظار ما از دولت همکاري با گمرک در راستاي تجهيز و توانمندسازي ساختار اداري است.

وي تأکيد کرد:‌ سالانه 100 ميليارد دلار تجارت در قالب صادرات و واردات و 18 ميليون مسافر ورودي و خروجي در کشور از وظايف کاري گمرک است.

متناسب با اين وظايف گمرک نياز به تجهيز دارد و انتظار ما همکاري دولت در اين راستا است.

/202

شناسه خبری: 6068

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟