کارگاه فنون و تکنیک های تسهیل گری بومگردی و صنایع دستی در جوامع محلی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری کارگاه فنون و تکنیک های تسهیل گری مربوط به بومگردی و صنایع دستی در جوامع محلی و چگونگی ترویج کسب و کارهای مرتبط با گردشگری جامعه بنیاد، خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن قنبری این کارگاه را ویژه فارغ التحصیلان گردشگری علاقه مند به فعالیت در جهت تسهیل گری و توانمند سازی محلی در منطقه آزاد تجاری اروند و استان خوزستان دانست و افزود: سرفصل های مورد اشاره در این دوره آموزشی شامل، آشنایی با مبانی و اصول اولیه تسهیلگری، خصوصیات مورد نیاز برای یک تسهیلگر در جوامع محلی، شناخت خصوصیات جامعه محلی و چگونگی ارتباط با آنها، مفاهیم پایه ای در خصوص کسب و کارهای گردشگری جامعه بنیاد و چگونگی ارتباط و توامند سازی علاقه مندان در جوامع محلی است.

وی آشنایی افراد با فنون و تکنیک های تسهیل گری در جوامع محلی را یکی از نتایج و دستاورد های این کارگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر مورد ذکر شده، آماده شدن گروهی از علاقه مندان تحصیل کرده منطقه به عنوان تسهیل گر محلی،توسعه هرچه بیشتر گردشگری پایدار در بستر جامعه محلی با همکاری این افراد و امکان راهنمایی و ارتباط مداوم این افراد با تسهیل گر کارگاه و تدوام فعالیت های محلی از دیگر نتایج مهم این کارگاه خواهد بود.

گفتنی است این کارگاه آموزشی توسط «بابک مغازه ای» تسهیل گر گردشگری جامعه بنیاد و کسب و کارهای گردشگری بومی و عضو کارگروه گردشگری روستایی کشور با سابقه برگزاری کارگاه های توان افزایی در 23 استان کشور طی یک تا دو روز همراه با تمرینات عملی با حضور حداکثر 25 نفر برگزار خواهد شد.

همچنین زمان کارگاه، شکل اجرا و تعداد نفرات با توجه به شرایط موجود برای اجتماع افراد در یک مکان، تنظیم خواهد شد. علاقه مندان نیز برای ثبت نام و حضور در این کارگاه می بایست رزومه و برنامه اولیه خود برای تسهیل گری را به شماره واتس آپ 09188126025 به نام بابک مغازه ای ارسال نمایید؛ تا افراد واجد شرایط برای این کارگاه بنا بر ظرفیت انتخاب شوند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.