معاون اول رییس جمهور تاکید کرد؛

«منطقه ویژه اقتصادی بانه» فرصت مهمی برای توسعه سرمایه‌گذاری است

 معاون اول رییس جمهوری گفت: «منطقه ویژه اقتصادی بانه» فرصت مهمی برای توسعه سرمایه گذاری است و می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های صنعتی دیگری در کردستان باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار داشت: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی، یک دوره طولانی معافیت مالیاتی دارد و از مجموعه ای از قوانین و مقرارت مستثنا شده که انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری باشد.
جهانگیری افزود: اگر سرمایه‌گذار برای تولید نیاز به واردات داشته باشد از معافیت‌های مختلفی برخواردار شده و برای صادارات هم از امتیازاتی برخوردار است که تولید را به صرفه می‌کند.
او با اشاره به اینکه دولت امتیازی به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است به ویژه با هدف صادراتی بتوانند به راحتی به تولید بپردازند تاکید کرد: برخی از این مناطق ویژه اقتصادی در کشور به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل شده‌اند و هزاران نفر در حال اشتغال هستند.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: امیدواریم منطقه ویژه بانه به چنین قطبی تبدیل شود در این راستا امتیازات و معافیت‌هایی که در نظر گرفته شده اطلاع رسانی شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم در این نشست با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی سازمانی توسعه‌ای گفت: 825 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آنها منطقه ویژه بانه است.
فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه این منطقه ویژه 85 هکتار خواهد بود که در فاز اول 35 هکتار آن به بهره برداری رسیده‌ است افزود: این منطقه ویژه 2هزار فرصت شغلی در فاز اول ایجاد می‌کند و از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوزی برخوردار است.
محمدزاده تاکید کرد: زمین‌های لازم به 10 متقاضی تحویل شده که تولیدات مختلفی از جمله پوشاک و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود.
وی یادآور شد: منطقه ویژه بانه با توجه به موقعیت اقلیمی شرایط مناسبی دارد و در هفت کیلوتری مرز سیران‌بند قرار دارد که شرایط خوبی برای وارادت و صادرات محسوب می‌شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: این منطقه ویژه از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برخوردار است و می تواند نقش موثری ایفا و برگ زرین دیگری از خدمات دولت است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم راه‌اندازی شهرک‌ها و مناطق صنعتی که در استان برنامه‌ریزی شده، ایجاد شود، تاکید کرد: در نظر داریم صنایع پتروشیمی، لاستیک و صنایع پایین دستی آنها را راه‌اندازی کرده و بتوانیم به توسعه صنعتی استان کمک کنیم.

گفتنی است؛ معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع می‌شود.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به 100 روستا و 150 واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و 20 زمین ورزشی، 4.2 هکتار گلخانه و 923 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با حضور در روستای «هانیس» سنندج، 146 کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو