هفتمین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس بصورت مجازی برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس بصورت مجازی خبر داد.

  به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: بعلت شرایط ناشی از ویروس کرونا و صدور بخشنامه لغو تمامی مراسمات توسط ستاد ملی کرونا، همچنین از طرفی با توجه به پیگیری جامعه قرآنی ارس و شهرستان جلفا و خداآفرین در خصوص برگزاری این رویداد، بر اساس تصمیم سازمان منطقه آزاد ارس علیرغم چالش های برگزاری مسابقات بصورت مجازی، هفتمین دوره مسابقات قرآنی ارس بصورت مجازی برگزار می شود.
داداش زاده با تاکید بر اینکه این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی منطقه آزاد ارس است، گفت: این مسابقات معنوی از سال 1393 در محدوده منطقه آزاد ارس برگزار شده و دراین مدت تاثیرگذاری خوبی در مقاطع مختلف سنی به خصوص در نوجوانان و خردسالان داشته است بطوری که در طول این دوره ها تعداد حافظان جزءهای قرآنی خردسال از 5 نفر در حفظ عمومی و 3 نفر در حفظ تخصصی در سال اول برگزاری به 58 نفر در حفظ عمومی و 40 نفر حفظ تخصصی در سال گذشته رسیده است.
داداش زاده عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، بخش ویژه ای از مسابقات به عنوان مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه اختصاص دارد و هر ساله شاهد شرکت بیشتر از 300 نفر در این بخش از مسابقات هستیم و در همین راستا امسال 50 خطبه اول نهج البلاغه به صورت آزمونی مورد نظر قرار داده شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: سال گذشته با همکاری موسسات قرآنی ارس شاهد استقبال بی نظیر شهروندان جلفا و خداآفرین بودیم و در این راستا 642 نفر در رشته های مختلف ثبت نام نمودند.
داداش زاده خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار می شود و علاقمندان در رشته های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ تخصصی، اذان، نهج البلاغه و مفاهیم به رقابت می پردازند و برای رده سنی خردسال فراخوانی مجزا و مستقل برگزار می شود.
وی گفت: بر اساس زمانبندی، علاقمندان تا 12 اسفند ماه 99برای ثبت نام در این مسابقات فرصت دارند و 15 اسفندماه همزمان با برگزاری مسابقه کتبی، نفرات برگزیده رشته های شفاهی نیز اعلام می شود، همچنین روزهای 20 و 21 اسفندماه به ترتیب مسابقه نهایی و اختتامیه مسابقات برگزار میشود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو