منطقه ويژه اقتصادي پيام فرصتي بالقوه در جوار پايتخت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6075
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته نماينده مردم کرج در مجلس شوراي اسلامي منطقه ويژه و فرودگاه پيام فرصتي بالقوه در جوار پايتخت است و بايد به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

به گزارش بنا(bena)، عزيز اکبريان با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه ترانزيت منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت:‌ اگر هر کدام از کشورهاي حاشيه خليج‌فارس امکاناتي مشابه منطقه ويژه اقتصادي پيام را داشتند از آن به بهترين نحو در توسعه اقتصادي خود استفاده مي‌کردند.

وي از تصويب امکانات جديد فرودگاه پيام در برنامه پنجم خبر داد و گفت:‌ در برنامه پنجم توسعه در رابطه با عام شدن منطقه ويژه اقتصادي پيام و چند مسئله در رابطه با فرودگاه پيام وجود دارد که تاکنون در کميسيون اقتصادي مجلس تصويب شده و اميدواريم در کميسيون تلفيق نيز به تصويب نمايندگان برسد.

اکبريان همکاري و تعامل قانونمند ارگان‌هاي مختلف را در منطقه ويژه اقتصادي پيام رمز موفقيت در اين منطقه دانست و اظهار داشت: فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام سرمايه‌اي ملي است که در بحث‌ها و مسائل مختلف اقتصادي بايد از آن استفاده کرد و اين منطقه مي‌تواند منشأ توليد و توسعه اقتصادي باشد.

وي از تعامل با مسئولين اقتصادي از جمله وزراي اقتصاد و راه و ترابري، شوراي اقتصاد و حتي و حضور ريئس جمهور براي توسعه منطقه ويژه اقتصادي پيام خبر داد و گفت: فرودگاه پيام بايد اولين فرودگاه مراصلات پستي و کالاي کشور باشد و حتي مسافرهاي غرب استان تهران را نيز بتواند پوشش دهد.

نماينده کرج خاطر نشان کرد: ما بايد فضا را باز کنيم تا مردم راحت در اين منطقه رفت و آمد و سرمايه‌گذاري کنند و تا زماني که اينجا سرمايه‌گذاري نشود هيچ اقدامي صورت نمي‌گيرد.

وي خاطر نشان کرد:‌ منطقه ويژه اقتصادي پيام در حال حاضر سرمايه‌اي بزرگ و ملي است که هنوز قابليت‌هاي آن بالقوه مانده و اگر هر کسي وظيفه خود را درست انجام دهد اين سرمايه و استعدادهاي آن بالفعل مي‌شود.

/202

شناسه خبری: 6075

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟