منطقه ويژه اقتصادي پيام عام مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6078
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام در مراسم افتتاحيه و راه‌اندازي ترانزيت و گمرک اين منطقه از عام شدن و ورود کليه صنايع به منطقه ويژه اقتصادي پيام خبر داد.

به گزارش بنا (bena)، کاپيتان محمد نوروزي با بيان اين مطلب از اشتغال 1300 نفر و ايجاد 5000 شغل مستقيم خبر داد و گفت:‌ پيش‌بيني شده با عام شدن اين منطقه طي 5 سال آينده 5 هزار شغل مستقيم و 20 هزار شغل غيرمستقيم در منطقه ويژه اقتصادي پيام ايجاد شود.

وي با تشکر از همت رئيس کل گمرک ايران و همکارانش در استقرار گمرک منطقه ويژه اقتصادي پيام تأکيد کرد: افتخار مي‌کنيم که مجموعه ترانزيت پيام آمادگي دارد با آغاز به کار استان البرز بتواند خدمات شايسته‌اي را به مردم کرج بدهد و آينده‌ نزديک گمرک کرج را نيز راه‌اندازي مي‌کنيم.

نوروزي را‌ه‌اندازي ترانزيت منطقه ويژه اقتصادي پيام را موجب صرفه‌جويي در تردد و حمل و نقل‌هاي زائد به بنادر و شهرستان‌هاي دور دانست و گفت: با راه‌اندازي ترانزيت در منطقه ويژه اقتصادي پيام درآمدزايي و اشتغال‌زايي اين منطقه نيز متحول مي‌شود و به زودي شاهد راه‌اندازي ترانزيت کرج نيز خواهيم بود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آينده منطهق منطقه ويژه اقتصادي پيام در رابطه با فرودگاه اين منطقه تصريح کرد:‌ به دنبال اين هستيم که فرودگاه پيام را به يک قطب اقتصادي تبديل کنيم و در صدد تقويت پروازها که در حال حاضر روزي يک پرواز است و راه‌اندازي بخش مسافربري نيز هستيم.

نوروزي از حمايت‌هاي وزير ارتباطات و فناوري نيز در راه‌اندازي هاب پستي خاورميانه در فرودگاه پيام نيز خبر داد و بيان داشت: بحث پست در منطقه پيام يکي از اقدامات است که با تشکيل هاب پستي کليه محموله‌هاي خاورميانه براي ارسال به پيام وارد مي‌شود.

وي از حضور سرمايه‌گذاران بين‌المللي در اين منطقه خبر داد و گفت:‌ ما اميدواريم با موافقت‌هاي سرمايه‌گذاران چند کشور خارجي به زودي شاهد راه‌اندازي نمايشگاه بين‌المللي پيام نيز باشيم.

کاپيتان نوروزي همچنين در رابطه با شهرک‌هاي دانشگاهي اين منطقه گفت: دو شهرک بزرگ دانشگاهي جهت راه‌اندازي پرديس‌هاي بين‌المللي در شهرک‌هاي دانشگاهي پيش‌بيني شده که در حال آماده سازي آن هستيم همچنين 56 هکتار اراضي نيز به منطقه منطقه ويژه اقتصادي پيام اضافه خواهد شد.

/202

شناسه خبری: 6078

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟