مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

همکاری آموزش فنی و حرفه ای و صنایع استان بوشهر باعث رونق اشتغال می شود

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه ای بزرگترین طرح صلاحیت حرفه ای کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا می شود.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، ایرج خرمدل در نشست با مدیر کل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ،اظهار داشت: طی یک فرایند سه ساله با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تمام نیروهای شاغل و زیر مجموعه این سازمان گواهی صلاحیت حرفه ای دریافت خواهند کرد.

خرمدل با تأکید بر اینکه تمام شاغلین در صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی باید گواهی مهارت صلاحیت حرفه ای دریافت کنند، اضافه کرد: نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به صورت پایلوت برای اولین بار در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

او به تمدید قرارداد آموزشی فنی و حرفه ای در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت هم اشاره کرد و افزود: با مصوب شدن این موضوع در هیات مدیره این سازمان این قرارداد آموزشی برای پنج سال دیگر تمدید خواهد شد تا جوانان جویای کار همراستا با نیازهای صنعت آموزش های فنی و حرفه ای را فرا بگیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر هم گفت: نخستین تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه ای شاغلین با مجتمع گاز پارس جنوبی  با هدف آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند منعقد شده است.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است، تصریح کرد: همسو با امضای این تفاهم‌نامه با موضوع صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری مجتمع گاز، کارگروه‌های متعددی در حال تدوین استاندارد سازی مشاغل فنی شرکت های نفت و گاز هستند که حدود 250 استاندارد تاکنون تدوین شده است.

دراهکی اجرای طرح صلاحیت حرفه ای نیروهای شاغل در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را گامی مهم در جهت ارتباط صنعت با آموزش  مهارت های فنی و حرفه ای دانست و بیان داشت: جنوب استان بوشهر  باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.

او به مهارت آموزی 21 هزار نفر در استان بوشهر در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در طول مدت 6  ساله این قرارداد خبر داد و افزود: افرادی که دارای مهارت هستند اشتغال‌پذیری بیشتری نسبت به افراد فاقد مهارت دارند ولی آنچه مهم است آموزش‌های مهارتی باید مبتنی بر تقاضای بازار کار باشد که برای تحقق این امر لازم است پیوند بین صنعت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود همچنان که در کشورهای دیگر با ورود یک تکنولوژی به چرخه صنعت، ابتدا آموزش کاربران در دستور کار قرار می‌گیرد و این امر اهمیت آموزش به مهارت آموختگان را نشان می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تاکید کرد: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو