رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان؛

منطقه آزاد ارس سکوی صادارت ایران به اوراسیا و اتحادیه اروپا

رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان گفت: ایران می تواند از منطقه آزاد ارس به عنوان سکوی صادارت خود به کشورهای حوزه اوراسیا و اتحادیه اروپا بهره مند شود.

 به گزارش فرینا، گاگیک ماکاریان در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باید نقشه راهی ترسیم شود تا به بهترین شکل از مسیر منطقه آزاد ارس برای صادرات استفاده شود.
ماکاریان افزود: در اتحادیه اروپا بیش از 760 کالا با تعرفه صفر وارد اتحادیه می شود با توجه به عضویت کشور ارمنستان در اتحادیه اروپا و اوراسیا حدود 30 تا 40 درصد عملیات تولید این کالاها در ارمنستان و بخشی از آن می تواند در منطقه آزاد ارس تولید شود.
او وجود منطقه آزاد ارس را به لحاظ نزدیکی به ارمنستان راهکار بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری بین دو کشور دانست و عنوان کرد: در این راستا ضروری است پایانه مرزی نوردوز به عنوان تنها مرز رسمی بین دو کشور ساماندهی شود.
رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان افزود: برگزاری اجلاس همکاری‌های بین بخشی مابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان می‌تواند در راستای افزایش همکاری‌های بین بخشی موثر باشد.
ماکاریان گفت: در کشور ارمنستان قوانین خاصی برای مناطق آزاد وجود دارد که دولت سعی دارد این قوانین را تسهیل کند و امیدواریم منطقه آزاد مغری که نزدیک ترین منطقه آزاد این کشور به ایران می باشد در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع کند.
او یادآور شد: ما با اعتقاد به اینکه مناطق آزاد محلی برای انتقال دانش هستند سعی به افزایش تعاملات با منطقه آزاد ارس داریم و فعالان اقتصادی ارمنستان تمایل زیادی به همکاری در ارس دارند و در صورت تحقق آن، یک تجربه عالی برای ما خواهد بود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست ضمن ابراز علاقمندی به تجارت با کشور ارمنستان گفت: بر اساس مصوبه مجلس برقراری تعاملات و ارتباطات تجاری و اقتصادی منطقه آزاد ارس به عنوان تنها مرز زمینی مشترک با کشور ارمنستان جهت حضور در بازار کشورهای اوراسیا با این کشور یک ضرورت است و بر اساس قانون از این فرصت استفاده می کنیم تا بصورت برد برد تعامل اقتصادی مناسبی داشته باشیم.
محسن نریمان یادآور شد: در راستای رونق و توسعه تجارت بین دو کشور، برای 504 قلم کالای ایرانی از سوی دولت ارمنستان و 360 قلم كالاي ارمنستان از طرف ايران تعرفه ترجيهي اعلام شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو