ضرورت پایش مستمر اجرای استانداردها با هدف افزایش کیفیت ساختمان های قشم

  • شنبه 16 اسفند 1399 - 11:17
  • قشم
  • 0 دیدگاه
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پایش مستمر استانداردها و مقررات ساخت و ساز در تمامی مراحل طراحی، اجرا و پایان کار ساختمان های منطقه آزاد قشم می توانیم شاهد افزایش کیفیت ساختمان ها و سازه های این منطقه باشیم.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، حمیدرضا مومنی در دیدار با برخی از اعضای مرکز تحقیقات مقررات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: در سال های اخیر نسبت به گذشته، پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف مربوط به ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته و در نظر گرفتن تسهیلات، مشکلات مربوط به نبود مصالح استاندارد و ماشین آلات به روز و نیروی انسانی متخصص در منطقه آزاد قشم در حوزه های مربوط به طراحی و اجرای ساختمان ها تا اندازه زیادی حل گردیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: شرایط خاص اقلیمی جزیره قشم موجب شده تا ساختمان های این منطقه عمر مفید کمتری نسبت به سایر مناطق داشته باشند، اما با نظارت بیشتر بر مصالح مورد استفاده و همچنین پایش مستمر استانداردها می توانیم این مشکل را تا اندازه زیادی حل کنیم. 
به گفته مومنی؛ سازمان منطقه آزاد قشم به واسطه نقش حاکمیتی خود باید نظارت دقیق تری در ارتباط با ساخت و سازهای صورت گرفته در جزیره داشته باشد.
وی تاکید کرد: شرایط جدید برای صدور پروانه های ساختمانی در منطقه آزاد قشم و استانداردهای پیش بینی شده جهت بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و افزایش عمر مفید ساختمان ها باید آماده و سازندگان نیز ملزم به رعایت آنها باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پایش مستمر استانداردها و مقررات ساخت و ساز در تمامی مراحل طراحی، اجرا و پایان کار ساختمان ها در این منطقه به افزایش کیفیت ساختمان ها و سازه ها کمک می کند.
مومنی ادامه داد: آموزش مستمر مهندسان و نیروهای انسانی متخصص و حرکت به سوی هوشمندسازی فرآِیندها در آینده می تواند موجب استانداردسازی ساخت و سازها و همچنین افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی خوب شکل گرفته میان سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با تعریف و اجرای استانداردهای جدید، قشم تبدیل به نخستین منطقه در کشور می شود که رتبه بندی ساختمان ها در آن اجرایی خواهد شد.
براساس این گزارش، محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه ساماندهی ساخت و ساز و پایش مستمر ساختمان ها در مراحل طراحی، اجرا و پایان کار در جزیره و همچنین در نظر گرفتن استانداردهای مورد تایید جهت استفاده مصالح باکیفیت را به عنوان اهداف اصلی همکاری های میان این سازمان و مرکز تحقیقات مقررات شهرسازی کشور عنوان کرد.
گفتنی است، در این جلسه بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سهراب ویسه عضو هیات علمی و رئیس بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، حامد رشیدی اقدم رییس بخش پایش و هوشمندسازی، شعله نوذری عضو هیئت علمی و رئیس بخش معماری و طراحی محیط این سازمان و طاها طباطبایی نماینده مرکزتحقیقات ساختمان و مسکن در استان هرمزگان حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو