تاکید استاندار قم براتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری؛

اعتبارات سال 1400 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تصویب شد

در جلسه ای به ریاست استاندار قم بودجه سال 1400 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اعتبار 613 میلیارد ریال تصویب شد.

استاندار قم در جلسه هیئت مدیره منطقه اقتصادی سلفچگان با اشاره به شکست فشار حداکثری آمریکا در دوران ترامپ اظهار کرد: با چشم انداز مثبتی که نسبت به گشایش های اقتصادی وجود دارد، شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در مناطق ویژه کشور خواهیم بود.
بهرام سرمست، تامین زیرساخت های اساسی شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پروژه ی اتصال راه آهن سراسری به منطقه اقتصادی سلفچگان، اظهار کرد: این طرح دارای نقش و جایگاه زیربنایی در توسعه منطقه ویژه است.
سرمست با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با سطوح مختلف ملی در راستای اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دستور صریح مبنی بر تسریع در اجرای این طرح داشته اند.
او بحث تاسیس شرکت بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: درآمدزایی و توسعه این شرکت باید در دستور کار قرار بگیرد.
استاندار قم همچنین با اشاره به مصوبه ستاد تسهیل مبنی بر شناسایی و ساماندهی واحدهای راکد و نیمه راکد در مناطق اقتصادی و شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون 60 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به مدار تولید بازگشته اند؛ با این وجود بایستی با بهره گیری از اعتبارات 400 میلیارد تومانی سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در راستای اجرای این طرح گام های موثری برداشته شود.
سرمست تصریح کرد: واحدهای صنعتی که نقش قابل توجهی در زمینه اشتغال و کارآفرینی دارند بایستی در اولویت پیگیری مشکلات قرار بگیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :