گروه صنایع معدنی فولاد در نشست پایش اقدامات انجام شده برای احداث طرح فولاد چابهار :

جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد

رئیس هیات عامل با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد، اعلام کرد: مدل های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به فاز اجرا، به زودی مشخص می شود.

به گزارش فرینا به نقل از معدن نیوز، رئیس هیات عامل با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد، اعلام کرد: مدل های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به فاز اجرا، به زودی مشخص می شود.

وجیه الله جعفری که در نشست پایش اقدامات انجام شده برای احداث پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار سخن می گفت، افزود: تامین مواد اولیه(کنسانتره) جزو برنامه های اصلی ما در پروژه فوق است که راهبری ایمیدرو در این زمینه انجام می شود.

رئیس هیات عامل با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد، اعلام کرد: مدل های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به فاز اجرا، به زودی مشخص می شود.

تعیین مدل های تامین مالی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مدل های تامین مالی پروژه، گفت: در بخش سرمایه گذاری، می توان در قالب وارد کردن طرح به شرکت های سهامی عام پروژه، از محل منابع داخلی و جاری کشور همچون بورس، برای پروژه تامین مالی کرد. وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر راهکارهای تامین مالی فولاد چابهار خواند و گفت: در گام نخست طرح جامعی برای اولویت بندی روند احداث، توسط مشاور انجام خواهد شد. جعفری اعلام کرد: حمایت مالی اولیه از این پروژه صورت خواهد گرفت تا شرایط تامین مالی مورد نیاز، از منابع مورد نظر انجام شود.

وی افزود: اجرای این پروژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برای تسریع در راه اندازی آن، برخی حمایت ها می تواند از هیات وزیران انجام شود تا این موضوعات تسهیل شود. رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همچنین در زمینه اخذ مجوزها، این شرایط فراهم است که اختیارات ویژه به ستاد تسهیل توسط سران سه قوه ارایه شده است که هیات مدیره طرح می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

زیرساخت

 وی با اشاره به راه اندازی بزرگ ترین پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان ها، گفت: برنامه ریزی برای تکمیل دیگر خطوط انتقال آب که از بخشی از آن از مسیر چابهار عبور می کند نیز در حال انجام است. جعفری افزود: فولاد چابهار می تواند از این ظرفیت در بخش زیرساخت بهره مند شود. این گزارش می افزاید، شرکت های مبارکه، گل گهر، چادرملو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کنسرسیوم طرح احداث فولاد 10 میلیون تنی چابهار را تشکیل داده اند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو