مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان بوشهر:

زمینه برای توسعه زیرساخت‏ شهرک‎های صنعتی بوشهر فراهم شد

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان بوشهر گفت: در قالب تفاهم نامه ‎های منعقد شده بین سازمان صنایع کوچک و استانداری بوشهر زمینه برای توسعه زیرساخت‏ها و تحقق هرچه بیشتر رونق تولید در استان فراهم شد.

به گزارش فرینا، مهدی صفوی روز سه ‏شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا سه تفاهم نامه شامل همکاری مشترک برنامه‏‌های جهش تولید در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و همچنین تفاهم نامه تکمیل و توسعه  شهرک زیست فناوری دریا در استان بوشهر به امضا رسیده است.
صفوی بیان کرد: تفاهم نامه اول و دوم شامل همکاری مشترک برای تحقق جهش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعت استان بوشهر است که براساس برنامه زمان‎ بندی در میزان کمبود برق مورد نیاز توسعه پنج شهرک صنعتی استان بوشهر ظرف سال‌های 1400 تا 1403 برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر (معابر، آب، برق، گاز، مخابرات، حصارکشی و غیره)، تحرک بخشیدن در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و ایجاد توازن اشتغال در شمال و جنوب استان از دیگر مفاد گنجانده شده در تفاهم نامه استانداری بوشهر با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.
مدیرعامل شرکت شهرک‏ های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: سومین تفاهم‌نامه نیز با هدف تکمیل و توسعه  شهرک زیست فناوری دریا در استان بوشهر به امضا طرفین رسیده است.
صفوی اظهارکرد: در این راستا و با هدف ارتقا سطح زیست فناوری دریایی در استان بوشهر سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران متقبل شده تا شهرک صنعتی دلوار با مساحت  مفید 65 هکتار را به شهرک زیست فناوری دریایی کشور اختصاص داد.
وی گفت: تعهد 50 درصدی در تامین هزینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک فناوری بیوتکنولوژی دلوار شامل جاده، آب، برق، راههای فرعی، تصفیه خانه و آب شیرین کن از دیگر تعهدهای سازمان صنایع کوچک در قبال تفاهم نامه با استانداری بوشهر است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه استانداری بوشهر نیز متقبل شده تا 50 درصد هزینه تکمیل و توسعه زیر ساخت های شهرک فناوری بیوتکنولوژی دلوار شامل جاده، آب، برق، راه‌های فرعی، تصفیه خانه و آب شیرین کن را تامین کند.
صفوی اظهارداشت: تخصیص 200 هکتار از  اراضی پیرامونی شهرک زیست فناوری دلوار برای طرح توسعه شهرک به شرکت شهرک های صنعتی استان از دیگر تعهدهای استانداری بوشهر در این تفاهم نامه است.
وی گفت: مدت تفاهم نامه از زمان امضا برای سه سال تعیین می شود، که در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‏ های صنعتی استان بوشهر افزود: تاکنون 12 شهرک و هشت ناحیه صنعتی در استان بوشهر راه ‎اندازی شده‌ است.
صفوی گفت: براساس آخرین آمار در 9 ماه امسال میزان سرمایه‌‎گذاری در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی این استان 530 درصد افزایش یافت.
وی یادآورشد: در مدت یاد شده 31 واحد تولیدی در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی استان بوشهر با سرمایه‌‎گذاری یکهزار و 136 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که مجموع این واحدها برای 380 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‏ های صنعتی استان بوشهر گفت: در مجموع تاکنون 381 واحد تولیدی با اشتغال پنج هزار و 865 واحد با سرمایه‌گذاری هشت هزار و 226 میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده ‌است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :