در سال 1399 انجام شد،

صادرات بیش از 100 میلیون دلار کالا و خدمات از منطقه آزاد قشم / افزایش صادرات با وجود بحران کرونا

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 100 میلیون دلار کالا و خدمات تولیدی از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج از کشور در سال 1399 خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهدی برنجی گفت: در سال گذشته بیش از 70 میلیون دلار صادرات از این منطقه به خارج از کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه 1398، افزون بر 126 درصد رشد داشته است.

برنجی ادامه داد: همچنین در سال 1399 بیش از 30 میلیون دلار صادرات از قشم به داخل کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال 1398 رشدی معادل 30 درصد را نشان می دهد.

به گفته وی، ارزش تولیدات منطقه آزاد قشم در سال 1399، به میزان 116 میلیون دلار به علاوه 17 هزار و 724 میلیارد ریال رسیده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: هم اینک بیش از 209 شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا در قشم  محصولات تولیدی خود را شامل  ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو صادر می کنند.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به عراق، هند، چین، امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می شود.

برنجی ایجاد اشتغال سالم و مولد در کنار افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات عمومی از جزیره را یکی از مهم ترین اهداف منطقه آزاد قشم برشمرد و بیان کرد: با وجود تحریم های صورت گرفته علیه کشور و چالش های بحران کرونا که موجب وارد شدن ضربه های اقتصادی زیادی به بخش های تولیدی و صنعتی در تمام کشور شد، قشم توانست پویایی خود در تولید کالا و خدمات را حفظ کند و به رشد مناسبی در حوزه صادرات دست یابد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو