با موافقت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر؛

نیروگاه بزرگ 930 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی‌ لامرد ساخته می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی‌ لامرد، با ساخت نیروگاه بزرگ 930 مگاواتی موافقت کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از لامرد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در سفر یک‌ روزه خود به لامرد ضمن بازدید از سایت غدیر انرژی، از نزدیک در جریان نحوه تأمین برق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب قرار گرفت.
در این سفر که به دعوت نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس و با حضور تنی چند از معاونین و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری غدیر صورت گرفت، ابتدا از پست‌های 230/400 کیلوولت بازدید شد و سپس مدیرعامل این شرکت در جمع مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و شرکت برق منطقه‌ای فارس، با احداث نیروگاه 930 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد موافقت نمود.
امیرعباس حسینی ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌ گرفته در خصوص احداث پست‌های برق و خطوط انتقال منشعب از نیروگاه‌های عسلویه به بستک و عسلویه به جهرم جهت تأمین برق کارخانه آلومینیوم جنوب، تصریح کرد: این اقدامات قابل تقدیر است اما کارخانه آلومینیوم بدون نیروگاه بی‌معنی است و طبق مطالعات صورت‌ گرفته ساخت نیروگاه در لامرد نیاز مبرم صنعت آلومینیوم است.
وی ضمن صدور دستور ساخت نیروگاه، در مورد نحوه تأمین مالی این پروژه نیز تأکید کرد: تا یک‌ ماه دیگر (انتهای اردیبهشت) منتظر سرنوشت فاینانس چین می‌مانیم اما اگر منجر به نتیجه نشد، باید با تکیه به توان داخلی این پروژه را آغاز کنیم.
گفتنی است کلنگ نیروگاه 930 مگاواتی غدیر در اردیبهشت 94 و در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان فارس به زمین خورده بود اما علی رغم اهمیت این پروژه، پس از مدتی روند ساخت آن متوقف گشت و سپس به‌طور کلی از دستور کار خارج شد.
با آغاز به کار مجلس یازدهم، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از جلسات متعدد خود با معاون‌ اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، لاریجانی مسئول قرارداد 25 ساله ایران و چین همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر خبر داده و بر ضرورت احیاء نیروگاه 930 مگاواتی لامرد تأکید کرده بود.
بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید، برق‌دار شدن بخش توسعه پست 400 کیلوولت لامرد جهت تأمین 520 مگاوات برق مورد نیاز سالکو افتتاح شد و درخواست خاموشی جهت برق‌دار شدن خط 400 کیلوولت منشعب از نیروگاه عسلویه به جهرم نیز به دیسپاچینگ ملی اعلام وصول شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو