در قالب یک تفاهم نامه محقق شد؛

مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه رسیدن منطقه به ابعاد مختلف آموزشی و بهداشتی به سطح استاندارد جزو اولویت های مهم سازمان است، گفت: با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل نوسازی استان تمامی مدارس کانکسی در سطح منطقه برچیده می شود.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 25 روستای منطقه آزاد ماکو نیازمند جایگزینی مدارس کانکسی با مدرسه جدید است.

عبدالرحیمی افزود: از این تعداد 13 روستا در شهرستان ماکو، چهار روستا در شهرستان شوط و هشت روستا در شهرستان پلدشت دارای مدارس و کلاسهای کانکسی هستند و به سرعت باید جایگزین شوند.

وی با اشاره به اهمیّت ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان اظهار داشت: با وجود محدودیت درآمدی و منابع سازمان، این پروژه‌ها جزو پروژه های اولویت‌دار و زیربنایی توسعه انسان محور منطقه تعریف شد و با جدیّت ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: توسعه زیربنایی منطقه و رسیدن منطقه در ابعاد مختلف آموزشی و بهداشتی و درمانی به سطح استاندارد در کنار تقویت و گسترش تولید و سرمایه گذاری های اقتصادی با جدیت در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه این تفاهم نامه به منظور مشارکت در احداث و تکمیل 25 مدرسه جایگزین مدارس کانکسی 25 روستای واقع در منطقه آزاد ماکو در مدت یک سال منعقد شد، بیان داشت: با امضای این تفاهم نامه بلافاصله انتخاب پیمانکاران از طریق سازمان نوسازی مدارس صورت می گیرد و پیش بینی می شود ظرف 45 روز آتی پیمانکاران ذیصلاح انتخاب و عملیات اجرایی مربوط شروع شود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سه مدرسه با 27 کلاس درس در شهرستان های ماکو" روستای آدغان"، شوط " شهر یولاگلدی" و پلدشت " روستای قیر کندی " تماما" با هزینه سازمان منطقه آزاد ماکو در حال احداث می باشد و با اتمام آن 800دانش آموز از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تمامی هزینه های احداث این مدارس به مبلغ 120میلیارد ریال از محل در آمدهای سازمان هزینه می شود.

مساحت منطقه آزاد ماکو بیش از چهار هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است که با این آمار، این منطقه عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور را به خود اختصاص داده و در بسیاری محافل مرتبط به عنوان "شانگهای ایران" شناخته می‌شود که باید برای رسیدن به اهداف این حوزه، شاهد تلاش بیشتر مسووولان باشیم.

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و به ترتیب دارای 130 و 140 کیلومتر مرز مشترک با این کشورهاست.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو