حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مانع جدی تولید و سرمایه گذاری در مناطق آزاد

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس گفت: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده، مانعی جدی برای سرمایه گذاری و تولید در مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا، غلامحسین کریمی در نشست مشترک مدیران حوزه اقتصادی و مالی ارس با معاونین و مدیران سازمان امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت:مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد معافیت‌های قانونی تعریف شده می باشد از همین رو حذف این معافیت ها، مانعی جدی تولید و سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد است.

کریمی با اشاره به آثار اجرای این قانون اضافه کرد: در پی مصوبه اخیر مجلس در خصوص حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، فرآیند سرمایه گذاری و تولید در مناطق را با مانع مواجه می کند و حذف این معافیت ها نه تنها درآمد جدیدی برای دولت ایجاد نمی کند بلکه انگیزه حضور تولیدکنندگان و گردشگران را در مناطق آزاد کمرنگ می کند.

در پایان این نشست حاضرین در جلسه به بیان نکته نظرات پرداختند و مقرر شد سرفصل های درآمدی سازمان منطقه ازاد ارس به سازمان امور مالیاتی اعلام شود.

لازم به توضیح است؛ در راستای جذب سرمایه گذاری دو نوع معافیت مالیاتی شامل معافیت مالیات بر درآمد 20ساله و معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای فعالین اقتصادی مناطق آزاد بعنوان مشوق تعریف شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :