نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد» در اروند برگزار شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی«یاد باد» طرحی خلاقانه و مبتکرانه در حوزه گردشگری است.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان در جلسه انتخاب هیأت داوران نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی«یاد باد» که با حضور معاون فرهنگی شهرداری آبادان، مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی اروند، دبیر جشنواره، مدیرتوسعه فرهنگی هنری و دبیر ستاد نوروزی این سازمان برگزار شد، این طرح را تلفیقی از هنر و گردشگری دانست و افزود: در کل دنیا برای صنعت گردشگری به دلیل آثار و تبعات مثبتی که در جامعه دارد، تمرکز و برنامه ریزی ویژه ای می شود.

طمیمیان با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری درآمدها به صورت تکاثری است، اظهار داشت: این صنعت مهم در مباحث اقتصادی، صادرات نامرئی را در پی دارد و تقریبا نسبت به دیگر حوزه ها توزیع عادلانه ثروت را در پی دارد.

وی تصریح کرد: دبیر این جشنواره ملی تلاش نموده از بستر فضای مجازی که موجود است؛ بهترین بهره را ببرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، با تأکید بر اینکه تا به امروز نتوانسته ایم از فضای مجازی آن طور که شایسته است استفاده کنیم، گفت: مقام معظم رهبری نیز تأکید بر این دارد که از بستر و ظرفیت فضای مجازی، به نحو احسن استفاده شود.

طمیمیان، در ادامه سخنانش بر این باور است که جشنواره خاطره نویسی« یاد باد» توانسته از ظرفیت های فضای مجازی بهترین بهره را داشته باشد و می گوید: توانستیم فارغ از نگاه سازمانی و بخشی، همکاری بسیارخوبی با شهرداری آبادان داشته باشیم؛ باید بتوانیم ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد را کنار هم قرار دهیم و در آخر به نتیجه دلخواه برسیم؛ چرا که هر کدام از ما ظرفیتی داریم که وقتی کنار هم قرار می گیریم رویدادهای خوب و بزرگی رقم خواهد خورد.

وی در پایان یادآور شد: تمام این رخدادهای موثر از طرف متخصصین هر حوزه که در جامعه هستند شکل می گیرد و ما بعنوان حامی و پشتیبان کنار این سرمایه های اجتماعی، هستیم.

جشنواره خاطره نویسی«یاد باد» دومین تجربه همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان نیز در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت حاکم بر جامعه که پیش آمده از گسترش ویروس کرونا است، گفت: با پیشنهاد دبیر جشنواره و با نگاه مثبت محمود رضا شیرازی؛ شهردار آبادان به فعالیت فرهنگی و همچنین مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، علاقه مند به همکاری در این رویداد شدیم.

علیرضا بازفت جشنواره مذکور را فعالیت مثمر ثمری در صنعت گردشگری و توریسم منطقه دانست و افزود: خوشبختانه با ارائه گزارش دبیر جشنواره از تعداد آثار ارسالی مشخص است که استقبال خوبی شکل گرفته اما باز هم این نقطه شروع است و این دست رخدادهای فرهنگی باید توسعه پیدا بکند و تکرار شود که بتوانیم به صورت مفید از آنها بهره مند شویم.

بازفت خاطرنشان کرد: هدف مهم این جشنواره، آشنایی سایر اقوام با رفتارهای اجتماعی، زیبایی های بصری منطقه و توسعه گردشگری است که امیدواریم باعث شود منطقه آزاد اروند در کل کشور شناخته شود و بعد از گذار از پاندمی کرونا شاهد حضور هم وطنانمان در منطقه باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان این همکاری را دومین تجربه مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان عنوان کرد و گفت: این دومین همکاری رسمی و مشترک دو نهاد است که امیدواریم شهرداری ها بتوانند در کنار حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند، فعالیت های فرهنگی را رشد و ارتقاء دهند و مردم به شرایط و استاندارد های مورد انتظاری که در مناطق آزاد حاکم است، برسند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو