مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

راهکارهای نوین مالی در اختیار بخش خصوصی کیش قرار می‌گیرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تدابیر شورای عالی مناطق آزاد تجارب و ایده‌های راهکارهای نوین مالی برای تامین منابع اعتباری در اختیار بخش خصوصی این جزیره قرار می‌گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، جعفر آهنگران در بازدید از شرکت فایبر صنعت دریا کیش با بیان اینکه 2 راهکار برای تامین منابع مالی طرح های اقتصادی فعال در این جزیره ارایه شده است اظهار داشت: استفاده از منابع مالی نوین و اعتبارات بانک‌ها است.

وی افزود: این سازمان در 2 سال گذشته تجربه های موفقی در استفاده از منابع مالی نوین دارد که باعث شد بسیاری از طرح های عمرانی نیمه تمام این سازمان فعال شود و به سرانجام برسد.

آهنگران با بیان اینکه این تجربه باعث شد در اجرای بسیاری از این طرح ها مشکل تامین منابع مالی نداشته باشیم افزود: انتشار اوراق منفعت، مشارکت، خرید دین، ایجاد صندوق زمین و ساختمان از جمله سازوکارهای نوین اطمینان بخش در تامین منابع مالی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال در صدد هستیم با تدابیر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد این راهکارها را به بخش خصوصی هم تعمیم دهیم و در این ارتباط طرح‌های نیمه تمام به علت مشکلات مالی و همچنین واحدهای متقاضی توسعه در اولویت قرار خواهند داشت.

وی در خصوص راهکار دوم تامین منابع مالی واحدهای تولیدی و عمرانی بخش خصوصی جزیره کیش نیز اظهار داشت: با برخی از مدیران عامل بانک‌ها از جمله بانک ملی رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا از منابع بانکی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بهره گرفت.

توسعه طرح‌های اقتصادی در دستور کار سازمان است

آهنگران اولویت بخشی به طرح‌های توسعه‌ای را از مهمترین اهداف این سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: معتقدیم حمایت از سرمایه گذاران از جذابیت‌های توسعه اقتصادی جزیره است و تمام بخش های سازمان منطقه آزاد و شرکت های زیر مجموعه باید در این راستا همت ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: طرح های منطبق با محیط زیست در اولویت ویژه ای قرار دارند و سعی می شود بیشتر همکاری در خصوص رفع موانع آنها انجام شود.

کاهش 90 درصدی وابستگی

مدیرعامل شرکت فایبر صنعت کیش نیز در این بازدید با بیان اینکه هم اکنون در این شرکت برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی شده است گفت: این شرکت توانسته در مدت فعالیت خود با اتکا به توان بومی مهندسان و تکنسین های داخلی وابستگی خود به خارج از کشور را کاهش داده است.

محمد جهانگیری افزود: در دوران قبل از اعمال تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی بسیاری از مواد اولیه ساخت قایق ها و شناورهای این شرکت به داخل کشور وارد می شد اما اکنون این وابستگی به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: این اقدام در نتیجه تلاس پرسنل و حمایت های انجام گرفته از سوی مسوولان در داخل کشور محقق شده و هم اکنون نیز برای توسعه فعالیت ها نیازمند واگذاری اراضی در کنار ساحل جزیره کیش از سوی سازمان منطقه آزاد هستیم.

تولید 22 فرورند شناور زیر 20 متر، 18 فروند شناور زیر شیشه‌ای و پنج فروند شناور بالای 20 متر طول از جمله نتایج این شرکت در سال های گذشته است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود 340 واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی 10 هزار و 593 میلیارد ریال و 534 میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات «مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی» در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو 567 نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو