مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور 220 شرکت کننده در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن(ع) خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، علیرضا کمساری با بیان این مطلب، افزود: این آزمون قرار بود در روزهای 13 تا 15 اسفند برگزار شود که به علت وضعیت موجود در اثر شیوع ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور و به صورت مجازی برگزار می شود.
کمساری با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال در 14 رشته صورت گرفته، افزود: این رشته ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان است.
وی ادامه داد: همچنین حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء30، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم 5 جزء اول، حفظ و مفاهیم 10 جزء اول، حفظ و مفاهیم 15 جزء اول، حفظ و مفاهیم 20 جزء اول، حفظ و مفاهیم 25 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته های این آزمون هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو