مشاور رییس جمهور:

رایزنی‌ها برای لغو اخذ مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد ادامه دارد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رایزنی‌هایی با قوه‌های مقننه و مجریه برای لغو اخذ ارزش افزوده در مناطق آزاد در حال انجام است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ارزش مالیات بر افزوده‌ای که در سراسر کشور اخذ می شود به مناطق آزاد تجاری تعمیم داده شده که معتقدیم این اقدام برخی چالش هایی را به همراه خواهد داشت.

مومنی اضافه کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای مرتفع کردن این چالش ها با رییسان کمیسیون اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان تاثیر گذار در این مصوبه رایزنی هایی انجام داده تا با راهکاری عملی و قانونی نسبت به این مصوبه تصمیم گیری شود.

او یادآور شد: با توجه به اینکه قانون اساسی به قانون گذار اجازه نمی دهد که طی یکسال قانون های بالادستی را به گونه ای مصوب کند که قانون اصلی تحت الشعاع قرار بگیرد به همین دلیل نباید در کوتاه مدت انتظار رفع این چالش را داشته باشیم.

مشاور رییس جمهور در خصوص دستور توقف واگذاری شرکت هواپیمایی کیش ایر به بخش خصوص اظهار داشت: این روند تا تصمیم گیری نهایی فعلا متوقف شده و تصمیم گیری در این خصوص از سوی معاونت اقتصادی رییس جمهوری در حال پیگیری است.

مومنی گفت: نگران اجرای اصل 44 در ارتباط با این شرکت نیستیم و شورایعالی مناطق آزاد نیز پیشنهاد داده در صورت لزوم اجرای این اصل نسبت به شرکت هواپیمایی کیش ایر این ناوگان در اختیار بخشس خصوصی فعال در جزیره کیش داده شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی امروز پنجشنبه به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرده است.

بازدید از طرح توسعه فرودگاه کیش، جزیره هندورابی از دیگر برنامه های مومنی در این سفر یکروزه است.

در این آیین جعفر آهنگران به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش معرفی و از خدمات 2.5 ساله غلامحسین مظفری تقدیر شد.

آهنگران از 2 ماه قبل به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود و روز دوشنبه این هفته حکم مدیرعاملی وی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صادر شد.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود 340 واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی 10 هزار و 593 میلیارد ریال و 534 میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو 567 نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش با 42 هزار نفر جمعیت از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

 
 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو