مشاور رییس جمهور در آیین تودیع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد کشور اصلاح می‌شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد و تدوین برنامه هفتم توسعه برای حل مشکلات فعلی مناطق آزاد کشور هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی روز جمعه در آیین معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این 2 برنامه از مهمترین اقدامات در پایان دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود که لازم است همه اندیشمندان و افراد متخصص در این زمینه با پیشنهادات خود به این امر یاری رسانند.

مومنی ادامه داد: از سال 93 شعارهای توسعه متوازن و مطالبه‌گری در دستور کار منطقه آزاد قشم قرار گرفت که هم اکنون تاحدودی این 2 شعار محقق شده است.

او تصریح کرد: امروز شاهد پیشرفت و توسعه متوازن به ویژه در بخش زیرساخت‌ها در همه نقاط جزیره قشم به خصوص روستاهای غربی آن هستیم.

مشاور رییس جمهور اظهار کرد: در حالی که در آغاز دولت حتی یک مگاوات برق تولیدی در قشم وجود نداشت، تا پایان دولت تدبیر و امید تولید برق در این جزیره به یکهزار و 100 مگاوات می‌رسد.

مومنی افزود: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بیش از پنج میلیارد سرمایه‌گذاری در قشم انجام شده است و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه هم اکنون در قشم فراهم شده است.

او ادامه داد: در حوزه آب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اما کافی نبوده که امیدواریم مدیرعامل جدید در ادامه راه نسبت به تکمیل این طرح اقدام نماید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان گفت: در راستای شعار امسال برای تولید، مانع زدایی و پشتیبانی، مدیرانی با سه ویژگی سلامت، داشتن برنامه و اقتدار در شورای عالی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب می‌شوند.

گفتنی است؛ آیین معارفه «علی درویش پور» به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان قشم عصر جمعه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جزیره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 
 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو