نقش کارآفرینی در توسعه اشتغال

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: کارآفرینی واژه ای است که اگر چه سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما طی سال های اخیر به آن پرداخته شده و می توان گفت که کلمه ای نوین  بوده و تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد.

به گزارش فرینما، نادر ثناگو مطلق با اشاره به اهمیت کارآفرینی و پرداختن به کسب و کارهای نوین در کشور افزود: این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.

ثناگو مطلق اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیاز است تا بخش های زیر ساختی و تسهیل گری برای صنایع، واحدهای دانش بنیان و صنایع هایتک در کشور بیشتر از گذشته توسعه یافته تا علاوه بر افزایش انگیزه در افراد به خصوص جوانان شاهد خلق ایده های منحصر به فرد در راه اندازی کسب و کارهای خلاق که در نهایت موجب افزایش اشتغال و تولید در کشورمان می شود باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور اقداماتی به خصوص طی سال های اخیر برای گسترش کارآفرینی در کشور صورت گرفته که مجموع این اقدامات موجب شده تا بخشی از خلاقیت و توانمندی جوانان این مرز و بوم به منصه ظهور برسد، اما فعالیت های صورت گرفته کافی نیست و تا رسیدن به چشم انداز ترسیم شده و مد نظر مقام معظم رهبری که هدف غایی اش توسعه هر چه بیشتر این مرز و بوم است راه زیادی مانده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام ادامه داد: در کنار اقدامات زیر ساختی که برای توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای نوین می بایستی صورت بگیرد، انتظار از بخش خصوصی و افرادی که به عنوان کارآفرین قصد ورود به این بخش را دارند این است که خلاقیت و نوآوری ها خود را به این سمت متمرکز نمایند که بتوان شاهد تولید کالا و ارائه خدماتی باشیم که علاوه بر بومی سازی توان رقابت با محصولات و خدمات مشابه خارجی را نیز داشته باشند.

پناگو مطلق، آموزش را مهم ترین رکن برای ایجاد یک کسب و کار نوین و خلق یک ایده عنوان و خاطر نشان کرد: همچنین امروز اشتغال به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان کشور است که برای رفع این نیاز اساسی، توجه به کارآفرینی و کسب و کارهای نوین با تکیه بر توان جوانان این مرز و بوم می تواند نقش بسزایی در رشد اشتغال و از بین بردن این دغدغه مهم داشته باشد.

وی افزود: جوانان ایران اسلامی نشان دادند که این توان و قابلیت را دارند که با تکیه بر دانش و خلاقیت خود، علم را به عمل تبدیل کرده و  با بومی سازی کالا و خدمات، کشور را از واردات بسیاری از این محصولات و خدمات بی نیاز کرده و علاوه بر اشتغال زایی سهم خود را در توسعه این مرز و بوم ایفا کرده اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو