سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و نظام است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: منطقه آزاد اروند نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و نظام است، زیرا این منطقه سرزمین ایثار و شهادت و پایتخت مقاومت در ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، حسین گروسی یکشنبه در آیین معرفی خود به عنوان «سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند» گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها زمینه برای توسعه در منطقه آزاد اروند فراهم خواهد شد.

گروسی افزود: امیدواریم با کمک سایر مسئولان آبادان و خرمشهر و کسانی که در جذب سرمایه‌های نوین فعالیت دارند برای پیشبرد اهداف و توسعه در منطقه آزاد اروند گام برداریم.

او گفت: از ظرفیت موجود منطقه و نخبگان، استاندار خوزستان و فرمانداران آبادان و خرمشهر، نمایندگان مردم این 2 شهر در مجلس شورای اسلامی برای توسعه در منطقه استفاده خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، آرامش را نیاز مبرم در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: باید بستری برای هم افزایی بین مسئولان و دستگاه‌ها در منطقه ایجاد شود تا تعهدات عملی گردد.

گروسی بیان کرد: برای اجرایی شدن تعهدات در مناطق آزاد بخصوص در منطقه آزاد اروند نیاز مناطق آزاد و مزیت‌هایی که تصویب شده اجرایی شوند، تنها حدود 40 درصد از قوانین مناطق آزاد اجرایی شده است.

او اظهار داشت: فعالیت و ماموریت مناطق آزاد فرابخشی است، این مناطق بخصوص منطقه آزاد اروند دارای پتانسیل بسیار خوبی است که باید از این پتانسیل‌ها بهره برد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ارزآوری، تولید و صادرات یکی از اهداف منطقه آزاد اروند است ولی در بحث نیروی انسانی و دانشگاه‌های باظرفیتی که در این منطقه وجود دارد می‌توانند فرصت‌هایی باشند که از کشورهای اطراف دانشجو جذب شود.

گروسی افزود: جذب دانشجو از کشورهای اطراف می‌تواند فعالیت در حوزه علمی را ایجاد کند ضمن اینکه زمینه برای انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم خواهد آورد.

او بیان کرد: استفاده از منابع انسانی حرف نخست را در توسعه و پیشرفت کشور دارد بنابراین در منطقه آزاد اروند این هم افزایی ایجاد خواهد شد، قطعا در مدت زمان کوتاه این اتفاق در اروند قابل لمس خواهد بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: البته نمی‌توان تمام مطالبات مردم را برآورده کرد ولی با ایجاد همدلی و هم افزایی بستر برای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند ایجاد خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :