در سال 1399؛

برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از 150 تن از علاقمندان به حوزه گردشگری قشم

مدیر میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای صنعت گردشگری جزیره برای بیش از 150 تن از علاقمندان در سال 1399 خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری دوره های آموزشی، به روز رسانی دانش فعالان حوزه گردشگری جزیره و کمک به توسعه این صنعت سبز و سازگار با محیط زیست به عنوان منبع درآمد پایدار و قابل اتکا برای جامعه محلی می باشد.
امری کاظمی افزود: گردشگری چون زنجیره ای از خدمات را به مخاطب عرضه می کند به یک صنعت تبدیل شده و رفته رفته به صنعت اول درآمدزای جهان تبدیل خواهد شد و آگاهی و دانش محور بودن فعالین این حوزه به افزایش سهم جزیره از این درآمد کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 95 نفر در آزمون های صنایع دستی که توسط این مدیریت برگزار شد، شرکت کردند.
به گفته مدیر میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در همین راستا 180 کارت شناسایی صنایع دستی برای شاغلین در این بخش صدور یا تمدید شد.
امری کاظمی، آموزش و افزایش دانش را بخشی از اقداماتی دانست که توسط سازمان برای توسعه گردشگری جزیره انجام شده است و افزود: بازدید و نظارت مستمر بر اماکن اقامتی و گردشگری جزیره به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران از دیگر اقداماتی است که در راستای حفظ کیفیت و ارزش خدمات گردشگری انجام می شود.
مدیر میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در سال گذشته بیش از 600 بازدید توسط کارشناسان این مدیریت از اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری جزیره به عمل آمد .
به گفته وی 118 تذکر، 72 اخطار، یک تعلیق و یک لغو مجوز نتیجه نظارت مستمر کارشناسان بر حوزه گردشگری جزیره است. همچنین در این راستا به 198 تماس و درخواست رسیدگی یا شکایات گردشگران نیز رسیدگی شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو