اعلام نفرات برگزیده جشنواره خاطره نویسی «یادباد» در هلال اروند

نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد» با قرائت بیانیه و اعلام نفرات برگزیده در ویژه برنامه هلال اروند، به کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، شامگاه گذشته در هفدهمین شب از ویژه برنامه ماه مبارک رمضان؛ فرشید قنبری دبیر جشنواره ملی خاطره نویسی، حاج علی نعیم پور امام جماعت سازمان منطقه آزاد اروند، علی برزگر خواننده بومی و گروه نمایشی طنز عبدالحسین جلیل نسب و پژمان مهراب پور؛ مهمان « هلال اروند» شدند.

در این برنامه که به صورت ویژه به اختتامیه اولین جشنواره ملی خاطره نویسی با عنوان « یاد باد» اختصاص داشت، فرشید قنبری بعنوان دبیر این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از حامیان جشنواره خاطره نویسی، از روند برگزاری و نحوه انتخاب آثار گفت؛ که137 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از گزینش توسط هیات داوران، 30 اثر به رقابت راه پیدا کردند و در نهایت  5 نفر برگزیده شدند.

سپس بیانیه  هیأت داوران به منظور معرفی نفرات برتر این جشنواره توسط «عبدالرضا سواعدی» به شرح ذیل قرائت شد:

نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یادباد» در حالی به میزبانی اروند به انتها رسید که برای هیأت داوران این دوره از رویداد، بیش از آنکه توجه به پرداخت صحیح تکنیکی نوشته های ارسال شده حائزاهمیت شود و نگاه تخصصی به روایت، سوژه، محل زمان، تحقیق موارد تمرکز باشد، خلوص و صمیمیت جاری در غالب نوشته ها بارز شد.

بدون تردید در جمله ها و همنشینی واژه هایی که با عنوان« خاطره» در این آورد رقابتی حضور پیدا کردند، فقر «عینیت گرایی» به عنوان الزام جدایی ناپذیر خاطره نویسی به وضوح مشهود بود و قریب به اتقاق شرکت کنندگان، ضمن درگیر شدن با خطاهای بعضا اجتناب ناپذیر از تمییز خاطره از داستان، کلی گویی و یا گزارش غافل شده بودند.

اعضای هیات داوران این آورد ملی، موکدا اعلام می دارد که این «نخستین» بودن، ما را مجاب کرد تا با اغماض و عبور از برخی کاستی ها، صرفا متمرکز بر چربش احساس در نثرهای رسیده به جشنواره، برگزیدگان نهایی را معرفی نماید و امیدوار هستیم که با تصحیح برخی از اشتباهات در ادوار بعدی شاهد آن باشیم که خاطره ها، منطبق با اصول واسلوب، رویدادی به مراتب قابل اعتناتر و کیفی تر را شکل بدهند.

بدیهی است باتوجه به موارد یادشده، آرای اعلام شده به صورت نسبی بوده و آرزو می کنیم که عزیزان همراه با جشنواره ملی«یادباد» در قسمت های بعدی این سریال؛ که امید داریم پاینده و مانا باشد به شکل دقیق و صرف، خاطره ها را راهی مسابقه نمایند.

اعضای هیأت داوران نخستین دوره جشنواره ملی خاطره نویسی یاد باد؛ عبدالرضا سواعدی، ایمان مصطفایی و امین جوکار

آراء هیأت داوران نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد»

لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون پانصدهزار ریال اهدا شد به نویسنده خاطره«عکاسی» زینب صاحبدل از آبادان

لوح تقدیرجشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دومیلیون پانصد هزار ریال اهدا شد به نویسنده خاطره« ماهی لنج آبادان» منا نورالدین از ماهشهر

لوح تقدیر مقام سوم جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا شد به نویسنده خاطره «یک جفت پرنده کوچک آبی در آسمان سپید»، شهرام پورعسگر از آبادان

لوح تقدیر مقام دوم جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال اهدا شد به نویسنده خاطره «نفیر نخلستان»، طوبی همتی فر از شهرستان دزفول

لوح تقدیر مقام اول جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال اهدا شد به نویسنده خاطره «تقسیم»، طاهر نیک آزاد از آبادان

گفتنی است؛ فراخوان نخستین جشنواره خاطره نویسی «یادباد»؛ در اسفند 1399 منتشر شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو