معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار خبر داد:

تخصیص 25 میلیارد ریال بودجه به شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: تاکنون کمک­‌های عام­‌المنفعه به نیازمندان مناطق محلات محروم و حاشیه­‌نشین از سوی منطقه آزاد چابهار انجام شده است. همچنین اهداء 3 هزار پکیج مواد غذایی در سال 99 و اقدام به تهیه تعداد 300 بسته مواد غذایی به ارزش هر واحد مبلغ 4 میلیون ریال بعنوان مرحله نخست در سال 1400 از جمله اقداماتی بوده که در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده‌ایم.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار اقتصاد 24 در خصوص اقدامات صورت گرفته در طی شیوع کرونا در حوزه سلامت این معاونت، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار از در حوزه بهداشت تاکنون اقدامات متعددی انجام داده است و براین اساس مبلغ 25 میلیارد ریال بودجه به شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار جهت راه اندازی بخش غربالگری بیماری کرونا تخصیص داده شده است. درعین حال از طریق راه اندازی کارگاه هم برای مردم منطقه اشتغال زایی شده است و هم در راستای ارتقای سطح بهداشت امکاناتی فراهم شده است. اخیراً 4 کارگاه تولید ماسک، گان و لباس بیمار، 4 کارگاه تولید مواد ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل و یک واحد خط تولید آب ژاول در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است.

طاهره شهرکی ادامه داد: از دیگر اقدامات در این زمینه برنامه ریزی جهت راه اندازی کارگاه جدید تولید مواد ضد عفونی کننده دست بر پایه مواد غیر الکلی، پیگیری در خصوص اختصاص الکل به شرکت‌های تولید کننده در منطقه آزاد چابهار، تهیه کیت تشخیص کرونا از کشور چین که به سفارت ایران بوده است که با همکاری وزارت خارجه به وزارت بهداشت ایران تحویل و در مکاتبه قید شده که هزار عدد متعلق به منطقه آزاد چابهار و هزار عدد متعلق به منطقه آزاد قشم است.

مهلت پرداخت چک‌ها و بدهی‌ها به تجار تا پایان اردیبهشت ماه 1399

شهرکی با اشاره به تشکیل ستاد کرونا منطقه آزاد و همکاری با ستاد کرونا شهرستان و برگزاری جلسات، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت در این راستا اماکن عمومی سطح منطقه آزاد، روستای تیس و شهرستان چابهار با اولویت ستاد بحران شهرستان به طور مداوم ضدعفونی شده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار در حوزه آموزش تصریح کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها جلسات توجیهی و آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای کلیه اتباع چینی فعال در سطح منطقه انجام شده است. همچنین 2 مرکز اطلاع رسانی و آموزشی در سطح منطقه با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار فعال شد و NGO ها، جهت خدمات رسانی، آموزش و عرضه مواد ضدعفونی کننده بین ساکنان حاشیه شهر چابهار نیز بسیار همکاری کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به رعایت پروتکل‌های ممنوعیت تردد گفت: اقداماتی برای عموم ساکنان در خصوص پیشگیری و غربالگری کرونا انجام شده است که از جمله آن‌ها راه اندازی فروشگاه ارائه مستقیم محصولات بهداشتی با قیمت تعیین شده در میدان اصلی منطقه آزاد چابهار، راه اندازی مرکز غربالگری و معاینه ساکنین منطقه آزاد در دانشگاه بین المللی، ضد عفونی فضا‌های اداری، دبیرستان، پارک فناوری اطلاعات، مرکز زبان و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه بین المللی، تعطیلی دانشگاه بین المللی همگام با سایر دانشگاه‌های سطح کشور، تجهیز سالن نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار جهت ایجاد مرکز قرنطینه و ... بوده است.

شهرکی با اشاره به کمک سازمان به فعالان اقتصادی در زمان شیوع کرونا گفت: تلاش کردیم تا با دادن مهلت پرداخت چک‌ها و بدهی‌ها به تجار تا پایان اردیبهشت ماه 1399 به فعالان اقتصادی کمک کنیم.

وی با تاکید بر انجام تمهیدات پیشگیرانه در محل کار گفت: برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا و روش ضد عفونی سطوح ویژه مسئولین فنی کارخانجات فعال در منطقه، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا برای متصدیان نانوایی‌ها و پیمانکاران طرف قرارداد با سازمان، بنگاه‌های املاک، کلیه متصدیان و مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، آبدار خانه ها، نیرو‌های خدماتی و پیمانکاران طرف قرار داد سازمان و کارگران شاغل در محوطه انبار‌ها با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه در ایام نوروز تلاش شد برای مقابله با شیوع کرونا در چابهار اقدامات و تمهیدات ویژه‌تری صورت بگیرد، گفت: بنابراین ما تعطیلی سه مرحله‌ای مراکز تجاری، تعطیلی کلیه مراکز تفریحی، گردشگری و پارک‌ها از 20 اسفند 99 تا 20 فروردین 1400، بازدید‌های روزانه از مراکز تجاری، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، کافی شاپ هاو نانوایی‌ها جهت کنترل اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و بازدید روزانه از مراکز اقامتی وهتل‌ها جهت کنترل اجرای دستورالعمل ستاد کرونا در خصوص این گروه‌ها را انجام دادیم.

شهرکی افزود: در ایام نوروز از برپایی هر گونه کمپ، چادر مسافرتی در سطح منطقه، فضا‌های باز و سواحل دریا ممانعت کردیم و توانستیم با نظارت برضد عفونی اماکن عمومی (مراکز تجاری، هتل ها، بانک ها، ویلا‌های ویژه و ساختمان‌های اداری) شرایط را تاحد امکان کنترل کنیم.

اهدای 3 هزار پکیج مواد غذایی در سال 99

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد چابهار در سال جدید، بیان کرد: عمده برنامه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار در سال جدید در حوزه توسعه زیر ساخت­ و برنامه­‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و هنری، گردشگری، زیست محیطی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سند مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد چابهار که پیشتر تنظیم شده با سه اولویت اساسی توانمند سازی، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در حال فعالیت است. در رابطه با آیتم توانمند سازی با برپایی دوره‌­های مهارت‌آموزی با مشارکت اداره فنی و حرفه‌­ای شهرستان چابهار موفق به تعلیم و آموزش تعداد زیاد از هنرجویان علاقمند در رشته­های مختلف شده­‌ایم.

شهرکی خاطرنشان کرد: در خصوص آیتم آموزش و پرورش؛ با احداث و تکمیل 20 باب مدرسه با بیش از 100 کلاس درس به ظرفیت 3000 نفر دانش آموز، در راستای توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در شهرستان­های چابهار، کنارک و منطقه دشتیاری با مشارکت نهاد‌های دولتی و غیر دولتی شده‌­ایم. همچنین در رابطه با موضوع بهداشت و درمان هم اینک در حال احداث 3 واحد درمانگاه و اورژانس در سطح پیکره مسکونی منطقه آزاد و روستای تیس هستیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جهت تهیه و تامین آب شرب و بهداشتی روستایی، گفت: در کنار توجه به این حوزه تاکنون کمک­‌های عام­‌المنفعه به نیازمندان مناطق محلات محروم و حاشیه­‌نشین از سوی منطقه آزاد چابهار انجام شده است. همچنین اهداء 3 هزار پکیج مواد غذایی در سال 99 و اقدام به تهیه تعداد 300 بسته مواد غذایی به ارزش هر واحد مبلغ 4 میلیون ریال بعنوان مرحله نخست در سال 1400 از جمله اقداماتی بوده که در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده‌ایم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.