ایجاد منطقه آزاد مهران؛ ایلام را به دروازه تجارت به مدیترانه تبدیل می کند

نماینده مردم ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه) در دیدار با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: منطقه آزاد مهران می تواند ایلام را به دروازه تجارت به مدیترانه تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، سارا فلاحی در این نشست از پیگیری های صورت گرفته مهندس مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همکاران دبیرخانه در تصویب منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران تقدیر و تشکر کرد.

فلاحی، عملیاتی شدن منطقه آزاد مهران را یکی از مهمترین مطالبات مردم استان ایلام دانست و گفت: این مصوبه ماحصل تلاش نمایندگان سابق در مجلس شورای اسلامی و تمامی دولتمردان است. 

وی افزود: بدست آوردن این مصوبه یک قهرمانی است که باید حفظ شود و برای حفظ این قهرمانی بایستی با برنامه ریزی کامل وارد عرصه عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه ایجاد منطقه آزاد مهران باید با محوریت صادرات تشکیل شود افزود: برای توسعه زیرساخت این منطقه در سرفصل های بودجه، مبالغی پیشنهاد شده است. 

فلاحی در ادامه گفت: مردم به فرصت ایجاد منطقه آزاد مهران امید بسته اند و انتظار داریم فعالیت های اقتصادی، جذب سرمایه گذار و تولید و اشتغالزایی به درستی صورت گیرد.

نماینده مردم ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همه ما به عنوان نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم فضای اقتصادی و سرمایه گذاری امیدآفرینی برای مردم این استان ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی چهارشنبه (15 اردیبهشت ماه) در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و به تصویب رسید.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :