دبیر شورایعالی مناطق آزاد از 5 شرکت صنعتی و تولیدی ارس بازدید کرد

«حمیدرضا مومنی» مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر دو روزه خود به ارس از 5 شرکت صنعتی، تولیدی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری فرینا، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (بیست اردیبهشت‌ماه) ابتدا با محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در تبریز دیدار کرد و سپس ضمن حضور در منطقه آزاد ارس از شرکت دورنا باتری ارس بازدید کرد؛ این شرکت سالانه 900 هزار باتری اتمی، 300 هزار باتری اسیدی، 734 تن جعبه باتری و 366 تن انواع درپوش و سرپوش باتری تولید و به بازار عرضه می کند و برای 170 نفر شغل ایجاد کرده است.

  «مومنی» همچنین از شرکت پیشگامان دنیلی ارس تولید کننده کفش با برند ایتالیایی دنیلی بازدید کرد.این شرکت سالانه 800 هزار جفت کفش تولید و به بازار عرضه می کند و 380 نفر در این کارخانه مشغول بکار می باشند.

 بازدید سوم دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از شرکت طلا پروفیل ارس بود که سالانه 9 هزار و 400 تن پروفیل UPVC و همچنین درب و پنجره UPVC تولید و به بازار عرضه می کند و 72 نفر در این کارخانه مشغول بکار می باشند.

 مومنی پس از آن از شرکت سایا تجارت المان ارس بازدید کرد. فاز اول این شرکت همزمان با چهارمین افتتاح های مناطق آزاد کشور توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و سالانه بیش از 43 هزار تن انواع فرآورده های حاصل از دانه کاکائو، خمیر کاکائو و بسته بندی فرآورده های کاکائو تولید و به بازار عرضه خواهد کرد وبرای 40 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور همچنین از مجتمع ایمن نگهدار ارس و انبار کالای ایمن علمدار ارس نیز بازدید کرد.

  این دو انبار ظرفیت ذخیره 13 هزار و 600 تن مواد اولیه دخانیات را دارند و با مجموع سرمایه گذاری 160 میلیارد تومان، همزمان با چهارمین افتتاح های مناطق آزاد کشور توسط رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

 «حمیدرضا مومنی» در ادامه این سفر دو روزه، پس از دیدار با امام جمعه شهر جلفا_منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاران منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس نشستی برگزار کرد.

 وی در این نشست بر پیگیری مشکلات تمام سرمایه گذاران را تا حصول نتیجه مورد تاکید قرار داد و افزود: مناطق آزاد شریک تجاری سرمایه گذاران و تولید کنندگان و فعالین اقتصادی هستند.

 گفتنی است؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در دومین روز حضور خود در ارس از چند پروژه عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس بازدید خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو