مشاور رییس جمهور در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت؛

توازن توسعه در مناطق آزاد باید در ابعاد مختلف ایجاد شود

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: پروژه های مناطق آزاد باید پیوست فرهنگی متناسب با فضای اجتماعی و فرهنگی همان منطقه را داشته باشند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حمیدرضا مومنی امروز 22 اردیبهشت در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت گفت: پروژه هایی که در مناطق آزاد تعریف می شوند باید پیوست فرهنگی متناسب با فضای اجتماعی و فرهنگی همان منطقه داشته باشند و لازمه آن همفکری و هماهنگی مستمر نهادهای تاثیرگذار با اهداف واحد است.

مومنی با بیان اینکه توسعه در مناطق آزاد از مجاری جوامع محلی می گذرد، افزود: ایجاد منطقه آزاد در کانون های جمعیتی یکی از بزرگترین ایرادات برخی مناطق آزاد است که مطالبات مسئولیت های اصلی مناطق آزاد را تحت شعاع قرار داده و رسیدن به اهداف اصلی آن را با چالش های متعددی مواجه ساخته است.

او ادامه داد: در مناطق آزاد باید توازن توسعه در ابعاد مختلف ایجاد شود تا مناطق آزاد بعنوان یک الگوی تمام عیار توسعه قابل ارائه باشد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر حل معضلات فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی و عمرانی اظهار کرد: پایداری توسعه در تمامی عرصه ها به پیوست فرهنگی وابسته است و این مهم با هم افزایی محقق می شود.

گفتنی است، در این نشست ائمه جمعه شهرستان های منطقه آزاد ماکو نیز به بیان نکته نظرات و مسائل مربوط به حوزه مذهبی و فرهنگی منطقه پرداختند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :