ظرفیت مجتمع مکانیزه گوگرد پارس جنوبی 25 برابر شد

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ظرفیت مجتمع مکانیزه گوگرد پارس جنوبی طی شش سال گذشته 25 برابر شده است.

به گزارش فرینا، علی معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه محیط زیست پارس جنوبی مربوط به انبارهای گوگرد این منطقه است که تلاش گستدره‌ای برای بهبود وضعیت آن صورت گرفته است.

** انبارهای روباز برچیده شد

معصومی از برچیدن کامل انبارهای روباز گوگرد در پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا با تلاش‌ها و همکاری جمعی، شرایط برای انبارش و ذخیره‌سازی کل گوگردهای تولیدی منطقه به صورت مکانیزه در انبارهای مکانیزه مجتمع بندری پارس فراهم شده است.

وی از افزایش 25 برابری ظرفیت مجتمع مکانیزه گوگرد پارس جنوبی طی شش سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ظرفیت مجتمع مکانیزه ذخیره سازی و صادرات گوگرد به 580 هزار تن در سال رسیده است.

**بهبود شرایط زیست‌محیطی در پارس جنوبی

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به نقش مهم انبارهای مکانیزه در بهبود شرایط زیست‌محیطی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: از نتایج مهم ایجاد انبارهای مکانیزه می‌توان به بهبود فرآیند بارگیری و سوددهی بیشتر و بهبود وضعیت محیط زیست اشاره کرد.

معصومی، کاهش زمان بارگیری را از نتایج مهم فعالیت مجتمع مکانیزه و ذخیره سازی و صادرات گوگرد دانست و تصریح کرد: صرفه‌جویی‌های متعدد و خوبی با ایجاد این انبارها در منطقه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از چالش‌های مهم انبارهای روباز گوگرد می‌توان به پراکندگی گوگرد در سطح اتوبان‌ها و معابر، آلودگی محیط زیستی و آتش سوزی های مقطعی در انبارها اشاره کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :